این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مهارت آموزی
، جلد ۱، شماره ۴، صفحات ۵۷-۷۲
عنوان فارسی
مزایا و معایب رویکرد یادگیری مسئلهمحور در مقایسه با برنامههای درسی سنتی از دیدگاه مربیان مراکز فنی و حرفهای استان کرمانشاه
چکیده فارسی مقاله
هدف از این پژوهش، بررسی دیدگاههای 87 نفر از مربیان مراکز فنی و حرفهای استان کرمانشاه در راستای طرح اجرا شدۀ دورههای مهارتی مهندسان فردا مبتنی بر رویکرد یادگیری مسئلهمحور در مقایسه با برنامههای درسی سنتی است. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامۀ محققساخته استفاده شده است. نتایج نشان داد که موفقیت دورههای مهارتی مهندسان فردا با رویکرد یادگیری مسئلهمحور در مقایسه با برنامههای درسی سنتی، به عوامل مهمی چون تناسب زمان با طول دوره، امکانات و تجهیزات آموزشی و تمایل فراگیران به شرکت در کلاسها بستگی دارد. علاوه بر این مربیان بالارفتن میزان خلاقیت دانشآموزان، شکوفا شدن استعدادهای پنهان و علاقمندی به دروس عملی و تئوری را به عنوان مزایا و فقدان امکانات کمک آموزشی متناسب با رشتۀ ارائه شده، فقدان تجهیزات آموزشی، عدم برنامهریزی مناسب و عدم تفکیک سنی دانشآموزان را بهعنوان معایب این طرح معرفی کردهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Advantages and Disadvantages of Problem-Based Learning Approach as Compared to the Traditional Curriculums From the Viewpoint of Vocational Trainers Working in the Technical and Vocational Centers in Kermanshah
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study was to investigate the advantages and disadvantages of problem-based learning approach in enhancing tomorrow's engineers' skills as compared to the traditional curriculums from the viewpoint of 87 vocational trainers working in the technical and vocational centers in Kermanshah. The data collecting tool was a researcher-made questionnaire. The results show that the appropriateness of the engineers' training is highly related to the appropriate time period, educational facilities and the willingness of learners to participate in problem-based learning approach as compared to traditional curriculums. Moreover, results list the advantages of the problem-based approach as improving level of student creativity, recognizing the hidden and undiscovered talents, developing interest in practical and theoretical lessons. Furthermore, the disadvantages include: Lack of proper educational facilities, lack of proper planning and lack of students' age-segregation.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سهراب دل انگیزان |
مرجان سپه پناه |
محمد مسعود فرشادیان |
نشانی اینترنتی
http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-26-54&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1221/article-1221-1357955.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
علمی - ترویجی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات