این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مهارت آموزی
، جلد ۱، شماره ۴، صفحات ۷۳-۸۴
عنوان فارسی
بررسی میزان بهکارگیری ابعاد سازمانهای یادگیرنده در مراکز آموزش فنی و حرفهای استان اصفهان بر اساس مدل پیترسنج
چکیده فارسی مقاله
ضرورت پیادهسازی ویژگیهای سازمان یادگیرنده در مراکز آموزش فنی و حرفهای، از لحاظ برخورداری از شبکهای گسترده و ارائۀ فعالیتهای آموزشی در محیط پیچیده و متغیر اجتماعی، فنی، تکنولوژیکی بهمنظور رقابت با سایر مؤسسات آموزشی انکارناپذیر است. بر این اساس پژوهش پیمایشی حاضر بهمنظور بررسی میزان بهکارگیری این ابعاد بر اساس مدل پیتر سنج در مراکز آموزش فنی و حرفهای استان اصفهان انجام شده است. نتایج نشان میدهد که کلیۀ شاخصهای یادگیری سازمانی مدلسنج در حد پایینتر از متوسط قرار دارند و با توجه به اهمیت بالا و یکسان هر یک از آنها در میزان یادگیری، لازم است ادارۀ کل آموزش فنی و حرفهای استان اصفهان به تقویت ویژگیهای سازمان یادگیرنده در زمینۀ کلیۀ شاخصهای یادگیری بپردازد. از سوی دیگر، با توجه به رتبهبندی شاخصهای مذکور توجه به شاخصهای «یادگیری جمعی» و «آرمان مشترک» نسبت به «مدلهای ذهنی»، «قابلیتهای شخصی» و «تفکر سیستمی» در اولویت بالاتری قرار دارند
کلیدواژههای فارسی مقاله
یادگیری سازمانی، سازمان یادگیرنده، مدل پیتر سنج
عنوان انگلیسی
An Investigation Into the Application of Learning Organizations Characteristics in Technical and Vocational Training Centers of Isfahan based on Peter Senge Model
چکیده انگلیسی مقاله
The implementation of learning organization characteristics in technical and vocational training centers is essential due to their extensive network and training activities in a complex and changing social, technical, and technological environment. The present survey study is implemented with the aim of investigating the application of learning organizations characteristics in technical and vocational training centers of Isfahan based on Peter Senge model. Results are indicating that all characteristics are lower than average. Regarding to their equal importance in learning, technical and vocational training organization of Isfahan should pay more attention to enriching all characteristics. Furthermore, regarding the ranking of characteristics, it seems that "collective learning" and "building shared vision" are more important than "mental models", "mastery" and "systematic thinking".
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی فروزش |
سعید خنجری |
سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
منیژه کریمی |
سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
اعظم امینی |
نشانی اینترنتی
http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-26-55&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1221/article-1221-1357956.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
علمی - ترویجی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات