این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهارت آموزی، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۱۱۷-۱۳۱

عنوان فارسی تأثیر آموزش کارآفرینی بر نگرش و روحیۀ کارآفرینی دانشجویان دانشگاه خوارزمی
چکیده فارسی مقاله هدف از مقالۀ حاضر، بررسی تأثیر آموزش کارآفرینی بر نگرش و روحیۀ کارآفرینی دانشجویان دانشکدۀ علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه خوارزمی تهران است. بدین منظور از بین کلیۀ دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشکدۀ علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه خوارزمی در سال تحصیلی90-89؛ (N=650)، 30 نفر با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای به عنوان نمونه انتخاب و سپس به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. روش مطالعه در این پژوهش آزمایشی و طرح مورد استفادۀ پیش‌آزمون ـ پس‌آزمون با گروه کنترل است. ابزار مورد استفاده شامل آزمون نگرش کارآفرینانه رابینسون و پرسشنامۀ روحیۀ کارآفرینی آقایی بوده است. داده‌های جمع آوری‌شده با استفاده از آزمون تی استیودنت و ضریب همبستگی پیرسون مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج بیانگر آن است که آموزش کارآفرینی بر نگرش کارآفرینی و روحیه کارآفرینی دانشجویان، تأثیر مثبت دارد، همچنین یافته‌ها نشانگر رابطه‌ای معنادار بین نگرش کارآفرینی و روحیۀ کارآفرینی عمومی دانشجویان است. براساس یافته‌ها می‌توان نتیجه گرفت، کارآفرینی امری قابل آموزش است، که می‌توان از طریق آموزش،‌ تاثیرات مثبتی در روحیۀ کارآفرینی دانشجویان ایجاد نموده،  علاوه بر شکل‌دهی به نگرش دانشجویان، آن را تقویت کرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش کارآفرینی، نگرش کارآفرینی، روحیۀ کارآفرینی، دانشجویان.

عنوان انگلیسی Impact of Entrepreneurship Training on Entrepreneurial Attitude and Spirit of the Students of the Faculty of Educational Science and Psychology of Kharazmi University
چکیده انگلیسی مقاله The research purpose is to examine the impact of entrepreneurship training on entrepreneurial attitude and spirit of the students of the Faculty of Educational Science and Psychology of Kharazmi University of Tehran in the academic year 90-89; (N = 650). 30 students were selected using cluster random sampling method and then were randomly grouped into experimental and control groups. The Study method in this paper was experimental and the design used is pretest - posttest control group. The tools used in this study are Robinson and Aghai entrepreneurial attitude test questionnaire. Data was collected using the T-test and Pearson correlation coefficient and were analyzed using software spss18 .The results indicate that entrepreneurship training has a positive impact on the entrepreneurial attitude and spirit of the students; the findings also show a meaningful relationship between the general entrepreneurial attitude and entrepreneurial spirit of students. It can be concluded from the findings that entrepreneurship is teachable, and through entrepreneurship training a positive impact can be made on the students' entrepreneurial spirit as well as forming and strengthening their attitudes.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله داود مجیدی |


بهمن یاسبلاغی شراهی |


میترا علیمحمدی |



نشانی اینترنتی http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-26-50&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1221/article-1221-1357964.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده علمی - ترویجی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات