این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی و مدیریت انرژی، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی مشارکت خرده‌فروشان در مدیریت تراکم بر اساس پاسخ‌گویی بار نظارت‌شده توسط بهره‌بردار شبکه
چکیده فارسی مقاله برنامه‌های پاسخ‌گویی بار ازجمله اقداماتی می‌باشند که هم خرده‌فروشان جهت مدیریت ریسک سبد قراردادهایشان و هم بهره‌بردار شبکه جهت مدیریت تراکم باهدف افزایش رفاه اجتماعی انجام می‌دهند. در این مقاله ساختاری جهت مدیریت تراکم شامل اجرای پاسخ‌گویی بار بر اساس مکانیزم بازار ارائه می‌شود که منفعت خرده‌فروشان نیز در آن لحاظ می‌گردد. در ساختار پیشنهادی بهره‌بردار شبکه با استفاده از سیگنال‌های اقتصادی خرده‌فروشان را جهت کاهش تقاضایشان در شینه‌های مشخص، تشویق می‌کند. خرده‌فروشان در واکنش به سیگنال‌های اقتصادی و جهت بیشینه کردن درآمدشان، در معامله پاسخ‌گویی بار باDRA[1]s  شرکت می‌کنند و تقاضاهای جدیدشان را برای بهره‌بردار شبکه ارسال می‌کنند. جهت مدل‌سازی رفتار شرکت‌کنندگان در معامله پاسخ‌گویی بار، از تئوری بازی‌ استکلبرگ استفاده خواهد شد که در آن خرده‌فروشان به‌عنوان بازیکن‌های پیشرو و DRAs به‌عنوان بازیکن‌های پیرو هستند. در این مقاله همچنین جهت مشخص کردن تأثیر پاسخ‌گویی بار هر شینه بر کاهش تراکم شبکه، مفهوم الاستیسیته تراکم تعریف‌شده و در محاسبه منفعت خرده‌فروشان استفاده می‌شود. نتایج مدل‌سازی‌ها نشان داد که مدیریت تراکم بر اساس الگوریتم پیشنهادی ضمن کاهش تراکم شبکه سبب افزایش منفعت خرده‌فروشان نیز می‌گردد.   [1]. Demand Response Aggregator   [1]. Demand Response Aggregator
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مدیریت تراکم، پاسخ‌گویی بار، خرده فروشان، مکانیزم بازار

عنوان انگلیسی Retailers participate in Congestion Management Based on supervised demand response by Market Operator
چکیده انگلیسی مقاله Demand Response (DR) program is one of the measures, performing with both of Retail Electricity Companies (Recos) and market's operator. This paper aims to provide a novel framework for optimal congestion management via encouraging a collaboration between the independent system operator (ISO) and Retail electricity companies (Recos) in implementing demand response (DR) programs based on the market mechanism. The merit of the paper is to increase the market efficiency. Economic signals specified by the ISO, are used for assisting Recos in evaluating any benefits from implementing DR in various network buses. A Stackelberg game is adopted for designing a DR trade between Recos and demand response aggregators to help Recos identifying their optimal demands in the market which are then used by the ISO to analyze grid congestion and consequently to re-specify the new economic signals. The game is repeated until the Nash equilibrium point, the optimal congestion reduction and the optimal Recos' demands, are obtained. The performance of the proposed framework are assessed using a test power system, The paper demonstrates an effective performance for the proposed framework.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علیرضا رئیسی | Ali reza Reisi
Technical and Vocational University
دانشگاه فنی و حرفه ای

محمد عابدینی | mohamad abedini
Ayatollah Ozma Borujerdi University
دانشگاه آیت اله بروجردی


نشانی اینترنتی http://energy.kashanu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1090-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده مهندسی برق
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات