این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۸، شماره ۴، صفحات ۸۹-۱۱۰
عنوان فارسی
مزیت رقابتی پایدار و تصویر برند سازمان: تبیین نقش استراتژی بازاریابی و تعاملات اجتماعی مشتریان
چکیده فارسی مقاله
امروزه با شدتگرفتن رقابت در حوزههای مختلف کسبوکار بهویژه صنایع خدماتی، سازمانها جهت دستیابی به اهداف خود نظیر ایجاد ذهنیت مثبت در جامعه هدف، ایجاد رضایت مشتریان از خدمات ارائه شده و درنهایت، دسترسی به سود بیشتر به دنبال خلق و استفاده بهینه از مزیتهای رقابتی خود نسبت به رقبا هستند. این امر بهخصوص در بخش خصوصی با توجه به جایگاه مهم مشتریان پر رنگتر به نظر میرسد و میتوان بیان کرد هرچه قدر مزیت رقابتی آنها پایدارتر باشد، میتوانند در این زمینه موفقتر عمل کنند. با توجه به اهمیت این مسئله و ضرورت بررسی تأثیرگذاری مزیت رقابتی پایدار بر تصویر برند سازمان، تحقیق حاضر با رویکردی توصیفی/ پیمایشی و با هدفی توسعهای- کاربردی انجام شده است. بیش از 489 پرسشنامه در بین مشتریان و استفادهکنندگان از خدمات بیمارستانهای خصوصی استان مازندران توزیع شد. در سنجش روایی پرسشنامه از روش روایی ظاهری/ محتوایی و همچنین روایی همگرا و واگرا و برای تعیین پایایی آن از روش آلفای کرونباخ (84 درصد) و روش پایایی ترکیبی(81 درصد) استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که مزیت رقابتی پایدار سازمانی میتواند از راه استراتژیهای مناسب بازاریابی بر تصویر برند سازمان اثرگذار باشد که این امر به تعاملات اجتماعی مشتریان به عنوان متغیر تعدیلگر بستگی دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Sustainable competitive advantage and brand image: Explaining the role of marketing strategy and social interactions
چکیده انگلیسی مقاله
Nowadays, with the intensification of competition in various business areas, especially service industries, organizations achieve their goals such as creating a positive attitude in the target community, creating customer satisfaction with the services provided, and ultimately gaining more profit, seeking to create and use Optimized for their competitive advantage over competitors. This is especially true in the private sector, given the important position of the customers, and it can be argued that the more their competitive advantage is more stable, they can be more successful in this regard. Considering the importance of this issue and the necessity of examining the effect of sustainable competitive advantage on brand image of the organization, the present study has been conducted with a descriptive / survey approach and with a developmental and applied purpose. More than 489 questionnaires were distributed among customers and users of private hospitals in Mazandaran province. In the validity of the questionnaire, the content / content validity and convergent and divergent validity were used. To determine its reliability, Cronbach's alpha method (84%) and combined reliability method (81%) were used. The results of the research showed that the sustainable competitive advantage of an organization can be influenced by brand marketing strategies through appropriate marketing strategies, which depends on the social interactions of customers as a moderating variable.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فیروزه عزیزی | firouzeh azizi
assistance professor,Tarbiat Modares University
استادیار، گروه اقتصاد، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
علی بنیادی نائینی |
استادیار، گروه مدیریت و مهندسی کسب و کار، دانشکده مهندسی پیشرفت، دانشگاه علم و صنعت، تهران، ایران.
علیرضا مسیبی |
نشانی اینترنتی
http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-30463-2&slc_lang=fa&sid=28
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-1361263.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات