این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۸، شماره ۳، صفحات ۴۵-۶۱
عنوان فارسی
خوشهبندی مشتریان بانکی مبتنی بر روش کامیانگین و الگوریتم رقابت استعماری
چکیده فارسی مقاله
بانکداری الکترونیکی نوع جدیدی از بانکداری است که خدمات بانکی در آن با استفاده از محیطهای الکترونیکی ارائه میشود. اینگونه فعالیت بانکی از سال در تمامی دنیا رواج پیدا نمود. با افزایش خدمات بانکداری الکترونیکی و ارائه ابزارهای مختلف برای انجام تراکنشهای بانکی، مشتریان در حال مهاجرت از بانکداری سنتی به بانکداری نوین هستند. بر همین اساس بررسی میزان پیشروی بانکها در این ابزارها و میزان استقبال مشتریان دارای اهمیت میشود. این مطالعه با بررسی تراکنش های مشتریان در شعبه، خودپرداز، اینترنت بانک و موبایل بانک ابتدا تحلیل از میزان استقبال مشتریان از این ابزارها را ارائه میدهد که این بررسی را برای صدهزار مشتری انجام داده است. پس از تحلیل اولیه از میزان استفاده از ابزارها، مشتریان با استفاده از روش کا میانگین و رقابت استعماری با نرم افزار متلب خوشه بندی گردیده و در هفت خوشه، گروه بندی شدند و ویژگی های هر خوشه بررسی شده و استراتژی هایی برای هر خوشه ارائه شده است. در مرحله نهایی استراتژی های پیشنهادی استخراج شده را به کمک رویکرد تئوری بازی مبتنی بر ارزش شاپلی ارزش گذاری و مهمترین استراتژی های پیشنهادی را مورد تحلیل قرار دادیم. در مرحله نهایی استراتژی های پیشنهادی استخراج شده را به کمک رویکرد تئوری بازی مبتنی بر ارزش شاپلی ارزش گذاری و مهمترین استراتژی های پیشنهادی را مورد تحلیل قرار دادیم.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Banking Customer Clustering Theory Game Analysis Based on the k-Mean Method and Imperialist Competitive Algorithm in Electronic Banking
چکیده انگلیسی مقاله
E-Banking is a new type of banking service where banking services are provided using -environments. This kind of banking activity has spread throughout the world since 1991. Customers are migrating from traditional banking to modern banking with the increase of e-banking services and the provision of various tools for banking transactions. Accordingly, it is important to examine the progress of banks in these tools and the level of customer satisfaction. This study first analyzes the extent of customer satisfaction with these tools by examining customer transactions in Branch, ATM, Internet Bank and Mobile Bank Which has conducted this survey for a hundred thousand customers. After an initial analysis of the use of tools, Customers were clustered using k-Mean Method and Imperialist Competitive Algorithm with MATLAB software and grouped into seven clusters. Then the characteristics of each cluster are examined and strategies for each cluster are presented. In the final stage, we analyzed the strategies proposed by the Shapely value-based game theory approach and the most important strategies proposed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
میثم جعفری اسکندری | Meisam Jafari-Eskandari
Industrial Engineering, Payamnoor University, Tehran, Iran
استادیار، گروه مهندسی صنایع، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
مینا استاد اکبری | Mina Ostad-Akbari
Industrial Engineerin, Payamnoor University, Tehran, Iran
استادیار، گروه مهندسی صنایع، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-28-25351-1&slc_lang=fa&sid=28
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-1361268.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات