این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۸، شماره ۳، صفحات ۶۳-۸۵
عنوان فارسی
اثر سیستم مدیریت برند بر عملکرد برند در صنعت مواد غذایی
چکیده فارسی مقاله
هدف از این پژوهش بررسی تأثیر نوآوری بازاریابی و بازارگرایی بر عملکرد برند با در نظر گرفتن نقش میانجی سیستم مدیریت برند میباشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها، از نوع توصیفی- پیمایشی محسوب میشود. جامعه آماری این پژوهش شرکتهای فعال صادرکننده در صنایع غذایی کشور بوده و حجم نمونه 222 شرکت است که برای به دست آوردن حجم نمونه از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای استفاده شد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد بوده که برای پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ و برای روایی آن از روایی صوری استفاده شد. همبستگی میان متغیرهای پژوهش نیز با استفاده از ضریب همبستگی پیرسن بررسی شد. مدل مورد مطالعه با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری مورد بررسی قرار گرفت. یافتههای به دست آمده از پژوهش نشان میدهد که نوآوری بازاریابی و بازارگرایی به صورت مستقیم بر سیستم مدیریت برند و عملکرد برند تأثیر مثبت معناداری دارند؛ این در حالی است که سیستم مدیریت برند در تأثیرگذاری دو متغیر بازارگرایی و نوآوری بازاریابی بر عملکرد برند نقش میانجی ایفا میکند. از طرفی نوآوری بازاریابی نیز بر بازارگرایی تأثیر مثبت معناداری داشته و تأثیر مثبت معنادار سیستم مدیریت برند بر عملکرد برند نیز مورد تأیید قرار گرفت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Designing a Structural Model for the Effect of Brand Management System on Brand Performance in Iran's Food Industry
چکیده انگلیسی مقاله
Despite the growing body of research acknowledging that strong brands are critical for firms' long - term competitiveness, little research examines how firms should manage their brands internally to maximize their value and the brand performance. The aim by present study is to examine the role the role of market orientation, brand management and marketing innovation in improving brand performance. Population of study consists of active firms in the country's food industry and size of sample is 222 obtained through stratified random sampling way. Data gathering toll is the standard questionnaire, for whose reliability Cronbach alpha was applied. Present study is an applied study in terms of purpose and in terms of collecting data it is regarded as a descriptive survey. Considered model was studied using structural equations modeling. The findings show that brand management system helps companies achieve brand performance better than competitors, and market orientation and marketing innovation are two of the key constituents of the system's development. In this study, the brand management system was considered as an intermediate variable for achieving better brand performance.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی دهقانی سلطانی | Mahdi Dehghani Soltani
Ph.D. Student of International Marketing Management, Semnan University, Semnan, Iran
دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی بینالملل، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران.
داود فیض | Davood Feiz
Associate Professor, Faculty of Economic, Management and Administrative Sciences, Semnan University, Semnan, Iran
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
علیرضا موتمنی | Ali Reza Motameni
Associate Professor, Faculty of Accounting and Management, Shahid Beheshti University, Tehran, Iran
دانشیار گروه مدیریت اجرایی، دانشکده حسابداری و مدیریت دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
اسداله کرد نائیج |
استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
عظیم زارعی | Azim Zarei
Associate Professor, Faculty of Economic, Management and Administrative Sciences, Semnan University, Semnan, Iran
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
نشانی اینترنتی
http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-28-14991-1&slc_lang=fa&sid=28
فایل مقاله
دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات