این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۸، شماره ۳، صفحات ۱۰۹-۱۲۶
عنوان فارسی
شناسایی و اولویت بندی سبک های تصمیم گیری خرید در بین گروه های سنی مختلف مصرف کنندگان ایرانی
چکیده فارسی مقاله
با توجه به اهمیت سبکهای تصمیمگیری خرید، در این مقاله سعی شده است تا براساس مدل اسپرولز و کندال سبکهای تصمیمگیری خرید در بین گروههای سنی مختلف مصرفکنندگان ایرانی که از فروشگاههای مواد غذایی بزرگ در سطح شهر تهران خرید میکنند، شناسایی و اولویتبندی شوند. برای دسترسی بهتر به جامعه آماری، بخش مرکز شهر تهران با استفاده از نمونهگیری تصادفی طبقهای به عنوان جامعه آماری پژوهش حاضر انتخاب شد. سپس براساس فرمول کوکران 2100 نفر به عنوان نمونه آماری تحقیق با استفاده از نمونهگیری در دسترس در نظر گرفته شدند. ابزار گردآوری دادهها در این پژوهش، پرسشنامه حضوری است. نتیجه تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس، جهت شناسایی سبکهای تصمیمگیری خرید در بین گروههای سنی مختلف مصرفکنندگان ایرانی بیانگر آن بود که شش سبک از هشت سبک در بین گروههای سنی مختلف مصرفکنندگان ایرانی تفاوت معناداری وجود دارد و در دو سبک تفاوت معناداری وجود ندارد. همچنین نتایج تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از تحلیل تکنیک تاپسیس، جهت اولویتبندی سبکهای تصمیمگیری خرید در بین گروههای سنی مختلف مصرفکنندگان ایرانی بیانگر این موضوع است که سبک ایدهآلخواهی و آگاهی به کیفیت کالا اولویت اول گروههای سنی نوجوانان، جوانان، میانسالان و بزرگسالان و سبک آگاهی به قیمت و ارزش مورد تبادل اولویت اول گروه سنی سالمندان میباشند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Prioritizing purchasing decision-making styles among Iranians’ consumers of different age groups by Using the TOPSIS technique
چکیده انگلیسی مقاله
According to importance of purchasing decision style, current research have tried to be identified and prioritized styles of purchase decision making on the basis of Sproles and Kendall's model. So this is an applied research which was developed to investigate to demonstrate consumer purchase style among different ages of consumer in Tehran. The statistical population of this study is composed of consumers of different age groups who buy from well-known food stores in Tehran. Based on the Cochran formula 2100 individuals have been considered as the statistical sample. For data collection the standard questionnaires were applied. The validity and reliability of the questionnaires were tested and the required changed were applied. As the result show via ANOVA indicated that there are significant differences between six buying styles of eight styles and there is not a significant difference between two styles .The results of data analysis by using Topsis technic for prioritizing styles of purchase decision making of Iranian consumers of different age groups indicated that buying styles of being perfectionistic and high quality conscious were the top priority of teenagers, youth, middle- aged and adults, and styles of being aware of prices and value of exchanged good were the top priority of elders.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فرشته منصوری مؤید | fereshteh mansouri
Business management
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
مجید سمیاری | majid semiari
Business
کارشناس ارشد گروه مدیریت اجرایی، دانشگاه آزاد علوم تحقیقات تهران (قزوین)، تهران، ایران.
مسعود سمیاری | masood semiari
business
کارشناس ارشد گروه مدیریت اجرایی، دانشگاه آزاد علوم تحقیقات تهران (قزوین)، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-13823-2&slc_lang=fa&sid=28
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-1361271.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات