این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، جلد ۳۴، شماره ۲، صفحات ۷۱۹-۷۳۸

عنوان فارسی شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر انتخاب نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی
چکیده فارسی مقاله از زمانی که به‌کارگیری نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری[1] فراگیر شده است، همواره این دغدغه وجود داشته که از بین ارائه­دهندگان مختلف این نرم­افزار، کدام‌یک می­بایست مورد انتخاب قرار گیرد. هدف این پژوهش، شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر انتخاب نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان‌های ایرانی، به کمک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی[2] است. بدین منظور، ویژگی­های مهم نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری و همچنین معیارهای موردتوجه در انتخاب آن‌ها از طریق مطالعه ادبیات شناسایی شد و طی جلسات مصاحبه با خبرگان بررسی گردید. سپس، پرسشنامه تجزیه‌وتحلیل سلسله مراتبی بر مبنای معیارهای موردتوافق طراحی شد و مجدداً در اختیار خبرگان قرار گرفت. یافته‌های حاصل از تحلیل داده­های جمع‌آوری‌شده بیانگر آن است که قابلیت‌های کارکردی نرم‌افزار شامل قابلیت­های عملیاتی، ارتباطی و تحلیلی؛ قابلیت‌های غیرکارکردی و نهایتاً ویژگی‌های شرکت‌ ارائه‌دهنده نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری مهم‌ترین عواملی هستند که می­بایست در انتخاب این نرم‌افزار مدنظر سازمان‌ها قرار گیرد. همچنین به ترتیب قابلیت‌های کارکردی نرم‌افزار، قابلیت‌های غیرکارکردی و سپس ویژگی‌های شرکت‌ ارائه‌دهنده نرم‌افزار دارای اهمیت می­باشند. به‌علاوه، اوزان و اولویت­های مربوط به معیارهای موجود در هر دسته نیز محاسبه ‌شده است.   [1] Customer Relationship Management (CRM) [2] Analytical Hierarchy process (AHP)
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Identifying and ranking the factors affecting the selection of CRM software using AHP
چکیده انگلیسی مقاله Since the implementation of customer relationship management software (CRM) is widespread, there is always the concern, which of the various CRM software providers, should be selected. The aim of this study is to identify and rank the factors affecting the selection of CRM software in Iranian organizations with Analytic Hierarchy Process (AHP). For this purpose, important properties and criteria of CRM software were identified through the study of literature and considered during the interview with experts. Then, hierarchical analysis questionnaire was designed on the basis of agreed criteria and was completed by experts. The collected data analysis results indicate that the features of software including functional capabilities (Operational, analytical, communicational), non-functional capabilities and the features of providers of CRM software are the most important factors should be considering by organizations. Also, functional capabilities, non-functional capabilities and the features of the software providers are respectively important. In addition, weights and priorities related to the criteria in each category were calculated.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مینا رنجبر فرد | Mina Rnjbarfard
Al-Zahra University, Tehran, Iran
دانشگاه الزهرا

عطیه قلمی | Atiye Ghalami
Al-Zahra University, Tehran, Iran
دانشگاه الزهرا


نشانی اینترنتی http://jipm.irandoc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3966-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1504/article-1504-1364744.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده فناوری اطلاعات
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات