این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Industrial Engineering and Management Studies، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۴۳-۵۷

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Customer behavior mining based on RFM model to improve the customer relationship management
چکیده انگلیسی مقاله Companies’ managers are very enthusiastic to extract the hidden and valuable knowledge from their organization data. Data mining is a new and well-known technique, which can be implemented on customers data and discover the hidden knowledge and information from customers' behaviors. Organizations use data mining to improve their customer relationship management processes. In this paper R, F, and M variables for each customer are defined and extracted. Customers are clustered by using K-mean algorithm based on their calculated R, F and M values. The best number of clusters is calculated by Davies Bouldin index. The clusters are ranked based on their eligibility values. By analyzing the clustering results, we propose some offers to the company to calculate the premiums and insurance charges.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله f باقری |
k. n. toosi of technology, tehran, iran

محمدجواد تارخ | m j
k. n. toosi of technology, tehran, iran


نشانی اینترنتی http://jiems.icms.ac.ir/article_11734_d10d18d31b90d1e80ccd839fe3f8467f.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات