این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
مطالعات رفتار سازمانی
، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۱-۲۵
عنوان فارسی
تأثیر ابعاد شخصیت بر احساس، اعتماد و جذابیت در برند کارفرما
چکیده فارسی مقاله
هدف این پژوهش بررسی تاثیر ابعاد شخصیت بر احساس، اعتماد و جذابیت در برند کارفرما است. پژوهش حاظر از حیث هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات تحقیق توصیفی همبستگی است. جامعه آماری شامل 13000 نفر از دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی و 147 نفر از کارکنان شرکت نفت در شهر اردبیل میباشد. بر این اساس تعداد 410 نفر با استفاده از جدول کرجسی و مورگان و روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. برای اندازه گیری ابعاد شخصیتی برند کارفرما مدل لیونس و همکاران (2005)، احساس و اعتماد نسبت به برند کارفرما مدل های چاودری و هالبروک (2001) و براکوس (2009) و جذابیت برند کارفرما مدل رامپل و کنینگ (2012) مورد استفاده قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها با روش مدل معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی و نرمافزار پی ال اس انجام گرفت. نتایج بهدستآمده نشان داد که بین ابعاد شخصیتی برند کارفرما و احساس و اعتماد نسبت به برند کارفرما رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین رابطه مثبت و معنادار در بین احساس و اعتماد نسبت به برند کارفرما با جذابیت برند کارفرما تایید شد. همچنین نوع جامعه آماری (کارکنان یا دانشجویان) در تأثیر شخصیت برند بر احساس و اعتماد نسبت به برند کارفرما مؤثر بود؛ اما تأثیر احساس و اعتماد نسبت به برند کارفرما بر جذابیت برند کارفرما بین دو جامعه آماری تفاوت معناداری نداشت و فرضیه آن مورد تایید قرار نگرفت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Effect of Personality Dimensions on Feeling, Trust and Attractiveness in the Employer Brand
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this research is to investigate the effect of personality dimensions on the feeling, trust and attractiveness of the employer brand. This research is applicable in terms of purpose and descriptive correlation in terms of data gathering method. The population includes 13000 students of University of Mohaghegh Ardebil and 147 employees of the Oil & Natural Gas Company in Ardabil. Accordingly 410 people were selected using convenience sampling method on the basis of Morgan table. Employer brand personality dimensions measured with use of Lewins et al. (2005) model, feel and trust of employer brand measured with use of Chowdory and Holbrooke (2001) and Braucos (2009) models, employer brand attractiveness measured with use of Rampl and Kinging (2012) model. Data analysis was performed using structural equation model method with partial least squares approach and Smart PLS2 software. The results showed that there is a significant positive relationship between personality dimensions with feeling and trust in the employer brand. Also, a significant positive relationship was found between feel and trust with attractiveness in the employer brand. Moreover, the type of population (employees or students) affect relationship between personality traits with feeling and trust in the employer brand, but there was no significant difference in relationship between feeling and trust with attractiveness in the employer brand.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ناصر رحمانی |
کارشناسی ارشد مدیریت سازمانهای دولتی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
حبیب ابراهیم پور |
دانشیار مدیریت دولتی، گروه مدیریت و اقتصاد، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
باقر عسگرنژاد نوری |
استادیار مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت و اقتصاد، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
محمد حسن زاده |
دانشیار اقتصاد، گروه مدیریت و اقتصاد، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
نشانی اینترنتی
http://obs.sinaweb.net/article_34645_0287139d79fe8757482f3e54a05a62c4.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1159/article-1159-1393643.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات