این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مدیریت سازمان های دولتی
، جلد ۷، شماره ۲ (پیاپی ۲۶)، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
فهم شکلگیری صمیمیت سازمانی با استفاده از روش داده بنیاد
چکیده فارسی مقاله
صمیمیت در محل کار میتواند، به عنوان یک رابطه یا تعامل و برقراری ارتباط از طریق اشتراکگذاری خواستههای کاری با دیگر کارکنان باشد. به این صورت که کارکنان به درک عمیق و حساسیت به درک مشکلات کاری دست پیدا میکنند. این پژوهش با هدف فهم فرایند شکلگیری صمیمیت سازمانی اجرا شده است. روش تحقیق به صورت کیفی و مبتنی بر نظریهپردازی داده بنیاد است. ﺑـﺮایﮔـﺮدآوری اﻃﻼﻋـﺎت از ﻣﺼـﺎﺣﺒﻪﻫـﺎی ﻧﻴﻤﻪ ﺳﺎﺧﺘﺎرﻳﺎﻓﺘﻪ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪ و ﺗﺤﻠﻴـﻞ اﻃﻼﻋـﺎت از روش اﺷـﺘﺮاوس و ﻛـﻮرﺑﻴﻦ و ﻣـﺪل ﭘﺎراداﻳﻤﻲ اﻧﺠﺎم ﮔﺮﻓـﺖ. جامعه آماری پژوهش حاضر صاحبنظران سازمانی و مدیریت. نمونهگیری، به روش هدفمند به صورت گلوله برفی انجام شده که بر مبنای آن 17 مصاحبه با صاحبنظران سازمانی و مدیریت صورت گرفته. حاصل این مصاحبهها، مجموعههای از مضامین اولیه بود که طی فرایند کدگذاری باز، گردآوری و از درون آنها مقولههایی استخراج شد؛ سپس در مرحله کدگذاری محوری، پیوند میان مقولهها برقرار و درادامه مرحله کدگذاری انتخابی نیز صورت گرفت. در این پژوهش شرایط علّی صمیمیت سازمانی به عوامل عدالت سازمانی، رفاه کارکنان، استقلال کاری، مثبت اندیشی، شناخت متقابل، ارتقا، ویژگیهای فردی دستهبندی میشود. در پدیده محوری به همدلی و همدردی مشترک اشاره شده است. کدهای شناسایی شده عوامل مداخلهگر عبارتند از: تقویت مشارکتپذیری، سیستم ارزیابی عملکرد. پیامد مثبت رضایتمندی کارکنان، و پیامد منفی عدم مسئولیت پذیری در انجام امور .
کلیدواژههای فارسی مقاله
صمیمیت کارکنان،صمیمیت سازمانی،نظریه داده بنیاد،
عنوان انگلیسی
Understanding How to Form Organizational Intimacy Using Grounded Theory
چکیده انگلیسی مقاله
Intimacy at workplace can be regarded as a relation, interaction, and making communication through sharing work needs with other employees so that they can reach to a deep understanding and sensitivity towards work problems. This study was done with the aim of understanding the process of forming organizational intimacy. Research method was a qualitative method based on grounded theory. In order to gathering data, semi-structured interviews were applied. Strauss and Corbin method and also paradigm model were used to analyzing data. Population of present study consisted from organizational and management experts. Sampling of study was done through meaningful snowball sampling way based on which 17 interviews with organizational and management experts were implemented. Results of these interviews was a body of basic themes gathered through open coding process, out of which some categories were extracted. At axial coding stage, the link between categories was established and subsequently selective coding stage was implemented. During this study, causal conditions of organizational intimacy were categorized into organizational justice factors, employees' welfare, work independency, optimism, mutual recognition, promotion, and individual characteristics. Empathy and sympathy were mentioned at core category or phenomenon. Identified codes for interfering factors included participation and performance evaluation system. Positive outcome was employees' satisfaction and negative one was lack of taking responsibilities.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عذرا جابری |
دانشگاه ایلام
اردشیر شیری |
دانشگاه ایلام
محمد تابان |
استادیار دانشگاه ایلام
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات