این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 4 دی 1404
مدیریت صنعتی
، جلد ۱۰، شماره ۴، صفحات ۵۲۵-۵۵۰
عنوان فارسی
شناسایی و مقایسه اولویت خدمات تجاریسازی مورد نیاز برای شرکتهای رشدی و توسعهای مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران
چکیده فارسی مقاله
هدف: ارائه خدمات تجاریسازی در پارکهای علم و فناوری و سایر نهادهای تسهیلکننده توسعه شرکتهای دانشبنیان، در موفقیت یا شکست شرکتهای مستقر در آنها نقش بسیار مهمی دارد. این پژوهش با هدف شناسایی و مقایسه اولویت خدمات تجاریسازی مورد نیاز شرکتهای رشدی و توسعهای مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران انجام گرفته است. روش: این تحقیق با کمک 227 نفر از کارکنان 93 شرکت مستقر در پارک و کارمندان واحد تجاریسازی پارک اجرا شده است. خدمات تجاریسازی با بهرهگیری از مطالعات کتابخانهای و خدمات تجاریسازی پارکهای علم و فناوری ایران و سایر نقاط جهان شناسایی شده و در ادامه، این دستهها و خدمات با استفاده از روش تحلیل ارزیابی وزندهی تدریجی (SWARA)، رتبهبندی شدند. یافتهها: مطابق یافتههای این پژوهش، شرکتهای رشدی به خدمات بازاریابی، تأمین مالی و سرمایهگذاری و خدمات آموزشی بهترتیب بیشترین اولویت را دادهاند، در حالی که برای شرکتهای توسعهای خدمات تأمین مالی و سرمایهگذاری، بازاریابی و امور قراردادها و ضمانتنامهها به ترتیب بالاترین اولویت را کسب کردهاند. نتیجهگیری: در این پژوهش الگویی دوسطحی برای برنامه ریزی و تصمیم گیری در مورد ترکیب خدمات تجاری سازی قابل ارائه با در نظر گرفتن محدودیتها، شرایط مختلف، توانمندیها و اهداف پارکهای علم و فناوری ارائه شده است که در سطح اول تصمیمگیری درباره اولویت دسته خدمات بوده و در سطح دوم در رابطه با اولویت خدمات هر دسته تصمیمگیری میشود. این الگو میتواند در سیاستگذاریها و برنامهریزیهای پارکهای علم و فناوری در جهت بهبود ارائه خدمات تجاری سازی به شرکتهای رشدی و توسعهای مورد استفاده قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Identifying and Comparing the Priority of Commercialization Services Required for Growing and Developing Companies Based in Tehran University Science and Technology Park
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: Providing commercialization services in science and technology parks and other institutions facilitating the development of knowledge-based companies has a very important role in the success or failure of the companies based there. The aim of this study was to identify and compare the priority of commercialization services required by growth and development companies based in Science and Technology Park in Tehran University. Methods: Commercialization services have been identified through the use of library studies and commercialization services of science and technology parks in Iran and elsewhere in the world. This research was carried out with the help of 227 employees of 93 companies based in the park and employees of the park's commercialization department. Subsequently, these categories and services were ranked using the gradual weighting analysis method (SWARA). Results: According to the findings of this research, growth companies have given the highest priority to marketing, financing and investment and educational services respectively, while for development companies, financing and investment services, marketing, contracts and guarantee issues have been ranked as the highest priorities respectively. Conclusion: In this research, a two-level model for planning and decision making on the combination of commercialization services offered with regard to the constraints, conditions, capabilities, and objectives of science and technology parks is provided. At the first level, there is the decision making about the priorities within the category of services and at the second level, there is decision making in relation to the priority of each category of services. This model can be used in policy making and planning of science and technology parks in order to improve the provision of commercialization services to growth and development companies.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
هاشم آقازاده |
دانشیار، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران
میثم محمدی |
کارشناس ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران،تهران، ایران
حسین زادبر |
کارشناس ارشد، گروه مدیریت بازرگانی،دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://imj.ut.ac.ir/article_70538_9c26c6fb55a9f66f3a04fd490e0eedd1.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1082/article-1082-1406073.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات