این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Money and Economy، جلد ۹، شماره ۴، صفحات ۳۱-۴۹

عنوان فارسی ارزیابی عوامل موثر بر رشد بنگاه‌ها در ایران
چکیده فارسی مقاله به طور کلی عوامل بالقوه زیادی وجود دارد که می‌توانند بر رشد بنگاه تأثیر‌گذار باشند. در پژوهش حاضر رابطه میان عواملی نظیر اندازه بنگاه، مخارج تحقیق و توسعه و هزینه تبلیغات بر رشد اقتصادی بنگاه مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور بر اساس استاندارد ISIC و تا چهار رقم اقدام به جمع آوری اطلاعات صنعتی کشور برای دوره 1386-1376 گردید. بر اساس نتایج بدست امده از مدل براوردی ملاحظه می‌گردد که عواملی همچون هزینه تحقیق و توسعه و نیزهزینه تبلیغات بر رشد بنگاه دارای تأثیر مثبت و معنی‌داری می‌باشد و این درحالی است که تأثیر عاملی همچون اندازه بنگاه بر رشد بنگاه اثبات نگردید و این موضوع تأیید است بر قانون گیلبرت (GIBRAT). طبقه‌بندی JEL : D92, L25, M37
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تبلیغات، قانون گیلبرت، تحقیق و توسعه.

عنوان انگلیسی The Effect of the Behavioral Elements on the Growth of Iranian Firms
چکیده انگلیسی مقاله There are many factors that could have a potential impact on the growth of a firm. In this research, we examined the relationship between the following economic elements: Size of the firm, Research and development expenditure, Advertisement cost, and the growth of Iranian firms of manufacturing industry. For this purpose, four digit ISIC standard data in manufacturing industry sector have been gathered (based on the published data of the Iran Statistics Center during 1997 to 2007). Then, the effects of the size of the firm, research and development and advertisement on the firm growth were tested. Results showed that research and development and advertisement expenditure factors have positive and significant impacts on the firm growth. In contrast, there was not any significant relation between the initial size of the firm and the growth. Based on the findings of this study, the Gibrat law was confirmed. In addition, the direct relation between the behavioral elements and firm performance was verified. JEL classifications: D92, L25, M37
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی ارشدی | ali arshadi


مهرزاد ابراهیمی | mehrzad ebrahimi



نشانی اینترنتی http://jme.mbri.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-47-1&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده اقتصاد
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات