این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
Money and Economy
، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۲۴۵-۲۸۶
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
An Analysis of the Factors Influencing Success of Bank-issued Micropayment Systems in Iran
چکیده انگلیسی مقاله
The object of this study is to analyze the factors influencing success of Bank-issued micropayment systems in Iran. Based on an existing IS post acceptance model which considers well known factors, we focus on studying the influence of a new factor related to compulsion (direct and indirect). Our model consists of seven main factors along with ‘Direct compulsion’ defined as a mediator variable between “Satisfaction”, “Perceived Usefulness”, “Network Externalities” and “Continuance Intension”. 409 filled questionnaires were gathered and analyzed to check thirteen hypotheses related to our model. The collected data have been analyzed at three levels. First, some descriptive statistics are derived in order to obtain an overview of the characteristics of the sample. Second, bivariate correlations between variables are analyzed with respect to the correlation between scales of variables and mediator variables. The final stage of the analysis adopts a regression analysis in order to identify the eventual existence of association and relationship between the dependent and independent variables.JEL Classification: C12, C21, C42, C81, G21, M15
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
bank-issued, e-micropayment program, electronic bill payment
نویسندگان مقاله
بهروز مشرقی | behrooz mashreghi
عباس کرامتی | abbas keramati
نشانی اینترنتی
http://jme.mbri.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-25-34&slc_lang=en&sid=en
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
اقتصاد پولی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات