این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۶، شماره ۹۰-۹۱، صفحات ۲۳-۳۹
عنوان فارسی
مروری بر مدلهای بین المللیسازی شرکتها
چکیده فارسی مقاله
افزایش حجم تجارت جهانی و تغییرات مربوط به آن در محیط اقتصادی کشورها سبب افزایش رقابت در کسب و کارها گردیده و بینالمللیسازی را به یکی از مؤلفههای اساسی استراتژیهای کسب و کار در بسیاری از شرکتهای جهان تبدیل نموده است. تاکنون تلاشهای بسیاری برای درک این فرایند صورت گرفته و تعاریف زیادی نیز برای بینالمللیسازی شرکتها ارائه شده است. بینالمللیسازی شرکتها یکی از موضوعاتی بوده است که در سالهای اخیر توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده و در طول زمان نیز مدلهای بسیاری برای تبیین این فرایند ارائه شده است. علیرغم تفاوتهای موجود در این نظریهها، مدل آپسالا، مدلهای I و مدل رفتارهای پیش از صادرات بر فرایندهای داخلی شرکتها برای رسیدن به اهداف بینالمللیسازی تمرکز دارند ولیکن مدلهای شبکهای به دنبال توصیف فرایند بینالمللیسازی شرکتها بر اساس ایجاد و حفظ روابط با سایر شرکتها هستند. هدف از نگارش این مقاله ارائه تصویری کلی و شفاف از مدلهای بینالمللیسازی و همچنین بیان تفاوتهای موجود بین این مدلها میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ینالمللیسازی/ مدل آپسالا / نظریه شبکه،
عنوان انگلیسی
: A Review of the Internationalization Models of Firms
چکیده انگلیسی مقاله
The Increasing Growth of the world trade volume and it's changes has made internationalization as one of the key components of business strategies in many companies in the world. So far, many attempts have been made to understand this process, and there are many definitions for the internationalization of companies. Internationalization of companies is one of the issues that has attracted the attention of many researchers in recent years. Over time, many models have been presented to explain this process. Despite the differences in these theories, the Apalsa model, I models and pre-export behavior models focus on the internal processes of companies to achieve internationalization goals, but network models seek to describe the internationalization process of companies based on the establishment and maintenance of relationships with other companies. The purpose of this article is to present a comprehensive and transparent picture of internationalization models their well as their differences.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Internationalization / Upsala Model / Network Theory
نویسندگان مقاله
محمد یوسفی |
کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی بین الملل-دانشکده علوم انسانی- دانشگاه شاهد
مصطفی قاضی زاده |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه شاهد
نشانی اینترنتی
http://barresybazargani.itsr.ir/article_34863_d7f49d701f1d590a333f7b47036a849e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/642/article-642-1414704.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات