این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
بررسی های بازرگانی، جلد ۱۶، شماره ۹۰-۹۱، صفحات ۴۰-۵۶

عنوان فارسی تأثیر بازاریابی بین‌الملل بر عملکرد صادرات فرش ایران
چکیده فارسی مقاله یکی از پدیده‌های قابل‌توجه در سال‌های اخیر روند رو به رشد جهانی‌شدن است. صنعت فرش، یکی از صادرات غیرنفتی است که ایران به وسیله آن می‌تواند حضور بهتری در بازارهای جهانی داشته باشد؛ چرا که در تولید آن از مزیت نسبتی برخوردار است. هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر بازاریابی بر عملکرد صادراتی است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه مدیران شرکت‌های صادرکننده فرش در سطح کشور است که تعداد آن‌ها در سال 1394 بر طبق استعلامی که از بخش آماری اتحادیه فرش انجام شد برابر با 363 نفر و حجم نمونه 190 نفر است. پژوهش به لحاظ هدف، از نوع تحقیقات کاربردی است و از لحاظ نحوه گردآوری داده‌ها، از نوع تحقیقات توصیفی - پیمایشی است و ابزار تحقیق پرسشنامه است که میان اعضای نمونه توزیع گشته است. ارتباط بین متغیرهای پژوهش از طریق تحلیل مسیر در نرم‌افزار لیزرل مورد بررسی قرار گرفته است و نتیجه تحلیل حاکی از آن است که درمجموع سه فرضیه اصلی پژوهش مورد تائید قرار گرفته است. استراتژی بین‌المللی، سازگاری بازاریابی و جهت‌گیری صادراتی بر عملکرد صادرات فرش در ایران دارای تأثیر معنادار هستند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Impact of International Marketing on Iran’s carpet exports
چکیده انگلیسی مقاله The carpet industry is one of the important non-oil exports which Iran can have a better presence on the world markets, because it has a comparative advantage in its production. The main purpose of this research is to investigate the effect of marketing on export performance. The statistical population of the research includes all managers of carpet exporter companies in the country, whose number in 2015, according to a query from the Statistical Section of the carpet association, is 363 and the sample size is 190. The purpose of the research is applied research. In terms of data collection, it is a descriptive-survey research type and a survey tool is a questionnaire distributed among sample members. The relationship between research variables has been examined through path analysis Using the LASERL software the results of the analysis indicate that three main hypotheses of the research have been confirmed in total. International strategy, marketing compatibility and export orientation on carpet export performance in Iran have a significant effect.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ابوالفضل شاه‌آبادی |
استاد گروه اقتصاد، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا ، تهران

فائزه مقیمی |
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا


نشانی اینترنتی http://barresybazargani.itsr.ir/article_34865_402cc91f6ccae041aeb684e7c8555ee5.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/642/article-642-1414705.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات