این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۶، شماره ۹۰-۹۱، صفحات ۹۳-۱۰۷
عنوان فارسی
الگوی مفهومی عملکرد اتحادهای استراتژیک با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری (مورد مطالعه: صنعت نفت)
چکیده فارسی مقاله
تشکیل اتحادهای استراتژیک یکی از مهم ترین استراتژی های بنگاهها در صنعت نفت و صنایع وابسته آن می باشد. از این رو ارزیابی عملکرد آنها نیز یکی از مهمترین عرصههای مطالعاتی به شمار میرود. به همین منظور در این تحقیق الگوی عملکرد اتحادهای استراتژیک با درنظر گرفتن تاثیرات تنوع اتحاد ارایه شده است. 113 پرسشنامه در میان بنگاههای مشارکتکننده در اتحادهای استراتژیک صنعت نفت، گاز و پتروشیمی توزیع شد که 73 پرسشنامه قابل استفاده برگشت داده شد. پایایی متغیرهای مکنون همگی در بازه قابل قبول قرار دارد. برای آزمون مدل نیز از روش کمترین مربعات جزیی و نرم افزار Smart PLS-Graph نسخه 2.0 استفاده شد. نتایج نشان داد که تجربه اتحاد بر قابلیت مدیریت اتحاد و عملکرد اتحاد اثر مثبتی دارد. همچنین تاثیر قابلیت مدیریت اتحاد بر مزیت رقابتی و عملکرد تایید شد. اثر مزیت رقابتی بر عملکرد نیز تایید شد. اما اثر تنوع بر عملکرد اتحاد رد شد. تفکیک آثار نشان داد که تجربه اتحاد تاثیر بسزایی در عملکرد اتحادها دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
: Strategic Allince Performance in Iran’s Oil, Gas and Petrochemical Industry
چکیده انگلیسی مقاله
Forming of strategic alliances is one of the most important strategies of firms in the oil industry and its related industries; so, the performance evaluation is also an important field of study this is considered. in these kind of studies, The purpose of this study is to present a model of strategic alliances performance with respect to alliance diversity. from 113 questionnaires distributed among firms participating in strategic alliances in the oil, gas and petrochemical industry, 73 usable questionnaires were returned. Latent variables are all in the range of acceptable reliability. To test the model, partial Least Squares Method and Smart PLS-Graph software version 2.0 was used. The results showed that alliance experience has a positive effect on alliance management capability and Alliance performance. Positive impact of Alliance management capability on competitive advantage, and competitive advantage impact on performance is also confirmed. Separation of impacts Showe that experience has a significant impact on the performance of alliances.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
وحید مکی زاده |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی و گمرک، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه هرمزگان، بندرعباس، ایران
نیما ابوالحسینی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- تجارت الکترونیک دانشگاه یزد
نشانی اینترنتی
http://barresybazargani.itsr.ir/article_34870_e0d87024dd2d480217e79784e0c699b2.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/642/article-642-1414708.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات