این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
The Journal of Humanities، جلد ۲۲، شماره ۱، صفحات ۱-۲۸

عنوان فارسی تحقیقات در آموزش عالی: مقایسه موردی عملکردها و برداشت های استادان زبان انگلیسی ایران و مالزی
چکیده فارسی مقاله تحقیق درباره ماهیت پژوهش از دیدگاه استادان زبان انگلیسی مشخص نکرده است که آیا ضعف در این زمینه مربوط به کج فهمی های احتمالی نیز می شود یا خیر. درک کامل از برداشت ها و دیدگاه های استادان زبان انگلیسی از بنیادی ترین ملزومات در تلاش برای ارتقای همه جانبه تحقیق و پژوهش در این جامعه به شمار می رود.این تحقیق به بررسی مقابله ای دیدگاه استادان زبان انگلیسی نسبت به تحقیق ، میزان انجام تحقیق و پژوهش و دلایل انجام و عدم انجام تحقیق و عوامل مؤثر در ارتباط با تحقیقات در آموزش عالی در ایران و مالزی می پردازد. نمونه آماری مورد تحقیق دراین مطالعه 69 نفر از استادان زبان انگلیسی در گروه های زبان دو دانشگاه در ایران و مالزی هستند که به صورت تصادفی انتخاب گردیدند. داده های لازم درباره نگرش استاتید درباره تحقیق، میزان انجام تحقیق و پژوهش و دلایل انجام یا عدم انجام تحقیق و عوامل موثر بر آن به کمک پرسشنامه استاندارد و مصاحبه نیمه ساختاری جمع آوری گردید. تحلیل کمی و کیفی داده ها و یافته های پژوهش نشان داد که اساتید میزان متوسط رو به بالا تحقیق انجام میدهند و کمبود وقت دلیل اصلی آنها برای عدم انجام تحقیق است. یافته های پژوهش همچنین نشان داد که نگرش عمده به تحقیق و پژوهش در بین استادان این دو کشور بسیار متفاوت و بیشترمحدود به نگرشی مبتنی بربرداشت های سنتی، کمی ( آماری) و کاربردی تحقیق و پژوهش است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Teacher Research in Higher Education: A Comparative Study of Malaysian and Iranian English Language Lecturers’ Perceptions
چکیده انگلیسی مقاله Systematic research on English language teachers' perceptions of research has not yet shown whether or not ‘teacher research’ is acceptably understood and carried out in institutions of higher education worldwide. Moreover, understanding cross-cultural (mis)conceptions of and barriers to research is an important initial step in promoting teacher research engagement. This article explores perceptions of teacher research held by 68 university lecturers (38 Iranians and 30 Malaysians) teaching English at graduate and undergraduate levels. Data was collected using questionnaire surveys followed by focus group and electronic interviews. The participating lecturers reported their views on the nature of research, their levels of reading and doing research, and their reasons for research engagement. Comparative analyses of their response frequencies indicated that common perceptions of research were more in line with traditional views of research in both subgroups. Low research engagement by doing and moderate engagement by reading was reported by teachers from both countries. Time limitations and lack of skills were reported as the most frequent barriers to teacher research. A series of Chi-Square analyses comparing the two contexts indicated significant differences in how lecturers saw good teacher research and how they were affected by different de-motivating elements of their institutional research culture. The findings indicate that socio-cultural contexts affect research perception and have valuable implications for the curricular promotion of teacher research in English Language Teaching in institutions of higher education in the targeted institutions
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عباس زارعی | zare ee
assistant professor , department of english, university of kashan, iran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه کاشان (Kashan university)

زریده محمد دان | mohd don
professor, faculty of languages and linguistics, university of malaya, kuala lumpur

تام shu سیم | shu sim
assistant professor, faculty of languages and linguistics, university of malaya, kuala lumpur zuraida@um.edu.my


نشانی اینترنتی http://eijh.modares.ac.ir/article_13275_928c599a6ad1195c8550df85b76b2f40.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات