این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
The Journal of Humanities، جلد ۲۲، شماره ۱، صفحات ۱۰۹-۱۳۰

عنوان فارسی محصولات جعلی و تأثیرشان بر ارزش ویژه برند محصولات اصلی (مطالعه موردی: صنعت پوشاک در تهران)
چکیده فارسی مقاله امروزه به طور چشم­گیری جعل محصولات در صنعت پوشاک مرسوم شده است. بر این اساس، تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر استفاده از محصولات جعلی بر ارزش ویژه برند محصولات اصلی در صنعت پوشاک و در شهر تهران صورت گرفته است. تحقیق حاضر از نوع توصیفی می­باشد. به منظور دستیابی به اهداف تحقیق، نمونه 384 نفری از مصرف­کنندگان شهر تهران که آگاهانه محصولات جعلی را خریداری می‌کردند، انتخاب گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها و آزمون فرضیات، مدل و پرسشنامه تحقیق نیز از مدل­سازی معادلات ساختاری (SEM)، تحلیل عاملی تأییدی (CFA) استفاده شد. با بررسی ادبیات شش متغیر «رضایت خاطر شخصی»، «آگاهی از ارزش»، «برداشت قیمت- کیفیت»، «مسائل اخلاقی»، «هنجار ذهنی» و «ریسک درک شده» به عنوان عوامل شکل­دهنده و موثر بر نگرش مشتریان نسبت به محصولات جعلی در نظر گرفته شدند و برای اندازه­گیری ارزش ویژه برند نیز از چهار بعد ارزش ویژه برند آکر (کیفیت درک شده، آگاهی برند، تداعی برند و وفاداری برند) استفاده شد. یافته­های تحقیق نشان داد که، عوامل یاد شده تأثیر معنی­داری بر نگرش مشتریان نسبت به محصولات جعلی دارند و تأثیر استفاده از محصولات جعلی بر ارزش ویژه برند محصولات اصلی نیز معنی‌دار بود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Counterfeits and Their Impact on Brand Equity of Original Products (Case Study: Clothing Industry in Tehran)
چکیده انگلیسی مقاله Today, using counterfeits is remarkably common in clothing industry. On this basis, present paper is conducted in clothing industry at Tehran due to the impact of counterfeit on brand equity of original products’. It is a descriptive research. To achieve research aims, a sample consisting of 384 consumers in Tehran who bought counterfeits deliberately were selected. To analyze data and to test hypotheses, Structural Equation Modeling (SEM) and Confirmatory Factor Analysis (CFA) as well as LISREL and SPSS software packages were used. By studying existing literature, six variable including personal gratification, value averseness, price-quality perception, ethical issues, subjective norm and perceived risk were considered as affecting factors on customers’ attitude on counterfeits. To measure brand equity, four aspects of Aaker’s aspects (perceived quality, brand consciousness, brand association and brand loyalty) were used. Research findings indicate that personal gratification, value averseness, price–quality perception and perceived risk have a significant impact on attitudes towards counterfeits. Likewise, the impact of counterfeits on Brand Equity of Original products is also significant.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله اسدالله کردناییج |
associated professor in management, tarbiat modares university, tehran, iran naeij@modares.ac.ir.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

علیرضا بخشی زاده |
department of management, tarbiat modares university, tehran, iran.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

حسین عسکری پور عسکری پور | hossein askaripoor
department of management, chabahar maritime university, chabahar, iran.


نشانی اینترنتی http://eijh.modares.ac.ir/article_13279_a15b407a9e4701af8a60f3d03515b400.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات