این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
The Journal of Humanities، جلد ۱۹، شماره ۴، صفحات ۱-۱۴

عنوان فارسی تئوری درام: یک روش ساختاردهی مسأله در تحقیق در عملیات نرم (یک مثال کاربردی: تحلیل مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵)
چکیده فارسی مقاله در مذاکرات، منازعات و درگیری‌ها گروه‌هایی که دارای علایق مختلف هستند شرکت دارند و همیشه سعی دارند در راه رسیدن به آرمان‌های خود از تغییرات و اثرگذاری بر روی رخدادها استقبال نمایند. ممکن است این گروه‌ها کاملاً مخالف یکدیگر نباشند و قصد آن‌ها تلاش برای رسیدن به نتایج موردنظر خود باشد. اما در اکثر اوقات شرایط آنها در تضاد با یکدیگر قرار می‌گیرد. تعارضات مانع از رسیدن به راه‌حل مورد پذیرش طرفین می‌شود. تئوری درام برای رفع تعارضات و معضلات و کمک به گرفتن تصمیمات رضایت‌بخش بکار می‌رود. این تئوری که بر اساس تئوری بازی ارائه شده است در این مقاله معرفی می‌شود. همچنین در این مقاله مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 به‌عنوان یک مورد کاربردی بر اساس تئوری درام بررسی می‌شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله واژگان کلیدی، تئوری درام، تعارض، مذاکره، تئوری بازی،

عنوان انگلیسی Drama Theory: A Problem Structuring Method in Soft OR (A Practical Application: Nuclear Negotiations Analysis between Islamic Republic of Iran and the 5+1 Group)
چکیده انگلیسی مقاله Most of the time, Groups/Communities are involved in negotiations and disputations due to their various interests. They are always trying to pursuit their aspiration to embrace changes and influence on events. Although sometimes these groups are not completely opposed to each other and their intention is just to get the desired results, almost always their conditions are in contrast with each other. These conflicts prevent negotiators from approaching desired acceptable solutions. For improving the negotiations, resolving the conflicts and reaching satisfactory decisions, Drama theory is applied. This theory is based on game theory. In this paper, Iran Nuclear talks with 5+1 Group will be discussed as an applicable case for drama theory.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عادل آذر |
هیأت علمی

فرزانه خسروانی |
دانشجوی دکترا

رضا جلالی |
دانشجوی دکترا


نشانی اینترنتی http://eijh.modares.ac.ir/article_10520_6391a831e0dec52aa737e9dc0a7117d0.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات