این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
The Journal of Humanities، جلد ۱۹، شماره ۴، صفحات ۱۳۵-۱۵۴

عنوان فارسی طراحی شبکه هاب میانه خطوط هوایی با استفاده از برنامه‌ریزی تصادفی دو مرحله ای توسعه یافته:مطالعه موردی
چکیده فارسی مقاله تصمیم­گیری درباره مکان هاب یک سرمایه­گذاری بلندمدت محسوب می­شود و هرگونه تغییر در آن زمان­گیر و هزینه­بر خواهد بود. در شرایط واقعی، برخی از پارامترها قطعی نبوده و مدل­های قطعی نمی­توانند زیاد کارا باشند. توانایی برنامه­ریزی احتمالی دو مرحله­ای در اتخاذ تصمیم بلندمدت با در نظر گرفتن همزمان اثرات آن بر روی تصمیمات کوتاه­مدت است. در مسائل مکان­یابی هاب با استفاده از برنامه­ریزی احتمالی دو مرحله­ای، مکان هاب در مرحله اول و چگونگی تخصیص بهینه جریان در مرحله دوم تعیین می­گردد. در این مقاله، به تشریح برنامه­ریزی احتمالی دو مرحله­ای می­پردازیم و یک مدل احتمالی عملی را جهت تعیین مکان هاب­ها در هواپیمایی ایران به­ کار می­گیریم. همچنین، با توسعه برنامه­ریزی احتمالی دو مرحله­ای، مدل را در شرایط حذف یارانه سوخت نیز مورد بررسی قرار می­دهیم. در این مطالعه، میزان تقاضا و هزینه منابع (سوخت) غیر قطعی در نظر گرفته شده است. نتایج نشان می­دهد که شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و یزد می­تواند به عنوان هاب در شبکه هوایی ایران انتخاب شوند. واژگان کلیدی: برنامه­ریزی احتمالی دو مرحله­ای، تقاضای غیر قطعی، شبکه­های هاب، هواپیمایی ایران
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Airline Hub-Median Network Design by an Extended Two-Stage Stochastic Programming Method: A Case Study
چکیده انگلیسی مقاله The hub location decision is a long term investment and any changes in it take considerable time and money. In real situations, some parameters are uncertain hence, deterministic models cannot be more efficient. The ability of two-stage stochastic programming is to make a long-term decision by considering effects of it in short term decisions simultaneously. In the two-stage stochastic programming for hub location problems, the location is decided in the first stage and optimal flow allocations are determined in the second stage. In this paper, the two-stage stochastic programming is described and then a practical stochastic model is employed for determining hub locations in the Iranian aviation. Also, a survey of the model under fuel subsidy omission is conducted using extended two-stage stochastic programming. Demand and the cost of resources (fuel) are considered uncertain in this study. The results show Tehran, Mashhad, Isfahan, Shiraz and Yazd can be hubs in the air network of Iran.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهدی بشیری |
هیأت علمی

آیدا امیدوار |
دانش آموخته

رضا توکلی مقدم | tavakkoli moghaddam
هیأت علمی


نشانی اینترنتی http://eijh.modares.ac.ir/article_10526_3d2d7ce7e15d7e15d7ea8f9f29c5cf88.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات