این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
The Journal of Humanities
، جلد ۱۹، شماره ۴، صفحات ۱۳۵-۱۵۴
عنوان فارسی
طراحی شبکه هاب میانه خطوط هوایی با استفاده از برنامهریزی تصادفی دو مرحله ای توسعه یافته:مطالعه موردی
چکیده فارسی مقاله
تصمیمگیری درباره مکان هاب یک سرمایهگذاری بلندمدت محسوب میشود و هرگونه تغییر در آن زمانگیر و هزینهبر خواهد بود. در شرایط واقعی، برخی از پارامترها قطعی نبوده و مدلهای قطعی نمیتوانند زیاد کارا باشند. توانایی برنامهریزی احتمالی دو مرحلهای در اتخاذ تصمیم بلندمدت با در نظر گرفتن همزمان اثرات آن بر روی تصمیمات کوتاهمدت است. در مسائل مکانیابی هاب با استفاده از برنامهریزی احتمالی دو مرحلهای، مکان هاب در مرحله اول و چگونگی تخصیص بهینه جریان در مرحله دوم تعیین میگردد. در این مقاله، به تشریح برنامهریزی احتمالی دو مرحلهای میپردازیم و یک مدل احتمالی عملی را جهت تعیین مکان هابها در هواپیمایی ایران به کار میگیریم. همچنین، با توسعه برنامهریزی احتمالی دو مرحلهای، مدل را در شرایط حذف یارانه سوخت نیز مورد بررسی قرار میدهیم. در این مطالعه، میزان تقاضا و هزینه منابع (سوخت) غیر قطعی در نظر گرفته شده است. نتایج نشان میدهد که شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و یزد میتواند به عنوان هاب در شبکه هوایی ایران انتخاب شوند. واژگان کلیدی: برنامهریزی احتمالی دو مرحلهای، تقاضای غیر قطعی، شبکههای هاب، هواپیمایی ایران
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Airline Hub-Median Network Design by an Extended Two-Stage Stochastic Programming Method: A Case Study
چکیده انگلیسی مقاله
The hub location decision is a long term investment and any changes in it take considerable time and money. In real situations, some parameters are uncertain hence, deterministic models cannot be more efficient. The ability of two-stage stochastic programming is to make a long-term decision by considering effects of it in short term decisions simultaneously. In the two-stage stochastic programming for hub location problems, the location is decided in the first stage and optimal flow allocations are determined in the second stage. In this paper, the two-stage stochastic programming is described and then a practical stochastic model is employed for determining hub locations in the Iranian aviation. Also, a survey of the model under fuel subsidy omission is conducted using extended two-stage stochastic programming. Demand and the cost of resources (fuel) are considered uncertain in this study. The results show Tehran, Mashhad, Isfahan, Shiraz and Yazd can be hubs in the air network of Iran.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی بشیری |
هیأت علمی
آیدا امیدوار |
دانش آموخته
رضا توکلی مقدم | tavakkoli moghaddam
هیأت علمی
نشانی اینترنتی
http://eijh.modares.ac.ir/article_10526_3d2d7ce7e15d7e15d7ea8f9f29c5cf88.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات