این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
The Journal of Humanities
، جلد ۱۶، شماره ۲، صفحات ۳۱-۵۰
عنوان فارسی
تحلیل مراکز اطلاعاتی از دیدگاه بازاریابی
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی این مقاله، مطالعه مدلهای تحلیل سازمان از نگاه بازاریابی و انتخاب مدل مناسب برای سـازمانها و مراکز اطلاع رسانی است. به این منظور مطالعات کتابخانهای روی منابع، متون و ادبیات علمـی مربـوط بـه مفاهیم و اصول بازاریابی، بازاریابی خدمات و بازاریابی سازمانهای اطلاعرسانی، انجام شده است کـه نتـایج آن در ادامه به صورت جمعبندی شده آمده است. در مرحله بعد، به بررسی و بازنگری سـازمانها و مراکـز اطلاعرسانی و مرور اهداف، وظایف، ساختار و رویکردهای موجود در آنها پرداخته شد و در نهایت با جمع بندی مطالـب پیش گفته، مدلی جهت تحلیل سازمانها و مراکز اطلاعرسانی از منظر بازاریابی ارائه شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازاریابی، بازاریابی خدمات، سازمانها و مراکز اطلاعرسانی،
عنوان انگلیسی
Developing a Model for Market-Centric Organization Analysis
چکیده انگلیسی مقاله
The primary focus of the present study is to review organization analysis models from the standpoint of marketing and to propose an appropriate model for information centers and entities. A detailed literature review is made concerning marketing concepts, principles and services with respect to information organizations. The second stage deals with review and study of information entities, their goals, duties, structures and existing approaches. While many suggest a Norbert-Weiner model as the most appropriate for a flexible organization often represented by an information center, it does not totally the variety modes of services cape deployments available to such entity. Depending on their image representation in either physical space or web space or even service space, as many as four different models could be used for organizational analysis of essentially such a single entity. To develop a more unified model, we decided to study the marketing philosophies in such entities as a point of departure for corporate analysis. It was found that 27 factors should be considered in order to analyze a typical library or information entity from a marketing standpoint, regardless whether it is a passive or an active analysis. These include items like organization product range, customer convenience, people, synergic matrix, involvement and interconnection. Using Iranian Scientific Information and Documentation Center as the baseline, we were able to arrive at and verify a Market Mix Model that can effectively address such analysis and provide the information and library managers. Hence, it seems an effective tool for identifying not only the competitive advantage but potential challenge areas within their respective organizations.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمید کاظمی |
allameh tabatabaie university, iran
فرشته منصوری موید | fereshteh mansouri moayyed mansouri moayyed
allameh tabatabaie university, iran
نادر نقشینه |
library and information science, university of tehran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://eijh.modares.ac.ir/article_5345_b97a3b463ccc4fac6149cade107283c5.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات