این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
The Journal of Humanities
، جلد ۱۵، شماره ۲، صفحات ۷۱-۹۸
عنوان فارسی
چگالی عرضه در رابطه با یادگیری و ماندگاری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی
چکیده فارسی مقاله
تحقیق حاضر به بررسی تاثیر چگالیهای مختلف عرضه بر یادگیری و ماندگاری دانش زبان انگلیسی (به عنوان یک زبان خارجی) دانش آموزان دوره سوم راهنمایی در ایران می پردازد. همچنین به بررسی این موضوع می پردازد که آیا نحوه ارزشیابی پس-از-عرضه از دو طریق تشخیص یا تولید پاسخ صحیح بر نتایج مطالعه تاثیر می گذارد یا خیر. عملکرد پنج گروه از شرکت کنندگان که در دوره های مختلف از نظر طول دوره در معرض میزان برابری از آموزش زبان انگلیسی (به عنوان یک زبان خارجی) قرار گرفتند از دو طریق تشخیص یا تولید پاسخ صحیح با یکدیگر مقایسه شد. با توجه به نتایج تحلیل واریانس با اندازه های تکراری و آزمونهای t با دو نمونه وابسته به نظر می رسد برای آموختن تولید ساختار، ماندگاری دانش کلی زبان انگلیسی (به عنوان یک زبان خارجی) و ماندگاری توانایی تولید واژگان، نوعی آستانه چگالی عرضه وجود دارد. تحلیل واریانس نمرات پیش آزمون و دو پس آزمون پنج گروه نشان داد گروهها از نظر یادگیری و ماندگاری دانش زبان انگلیسی (به عنوان یک زبان خارجی) با یکدیگر تفاوت معنا داری دارند. این نتایج همچنین حاکی از چگالی های عرضه بهینه مختلفی برای یادگیری و ماندگاری زبان انگلیسی (به عنوان یک زبان خارجی) است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Exposure Density in Relation to Learning and Retention in EFL
چکیده انگلیسی مقاله
The present study investigates the effect of different exposure densities on third grade Iranian junior high school (IJHS) students’ EFL development and retention. It also attempts to explore whether there is any differential performance due to type of post-exposure assessment tasks (recognition vs. written production). Performances of five groups of learners receiving equal amount of exposure to EFL knowledge with different densities over different time spans were compared on both recognition and written production tasks. The results of the repeated measures analysis of variance and paired sample tests reveal that there seems to be a threshold exposure density for development of structure production, as well as for the retention of total EFL and vocabulary production. Analyses of variance for the five groups were performed on the raw scores obtained for a pre-test and two post-tests. The results further reveal significant differences for acquisition and retention of the target EFL knowledge among different groups. The results also suggest different optimal exposure densities for the target EFL knowledge development and retention.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
احمدرضا معین زاده | ahmad reza
department of english, university of isfahan
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
محمدرضا طالبی نژاد | mohammad reza
department of english, university of isfahan
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
آرش به آذین |
department of english, university of isfahan
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://eijh.modares.ac.ir/article_5357_7e7faf250383089e1b1d8b51c2049d96.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات