این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
The Journal of Humanities
، جلد ۱۵، شماره ۱، صفحات ۹۷-۱۱۷
عنوان فارسی
طراحی و تبیین مدل اعتماد افراد متقاضی تحصیل به دانشگاههای مجازی
چکیده فارسی مقاله
انتخابها و تصمیمات مختلفی که افراد اتخاذ میکنند متأثر از عاملی بهنام اعتماد است. این تحقیق با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر اعتماد افراد به دانشگاههای مجازی و مشخص کردن وجود رابطه یا فقدان رابطه بین اعتماد افراد به دانشگاههای مجازی و تمایل آنها به انتخاب این دانشگاهها شکل گرفت. در این راستا مدل مفهومی تحقیق به کمک روش دلفی با 9 مؤلفه طراحی شد و سعی شد به کمک تحلیل عاملی و روش تحلیل مسیر، روابط بین متغیرها مشخص شود. در پایان مشخص شد، 5 مؤلفه شهرت علمی دانشگاه مجازی، کارآمدی اداری دانشگاه مجازی، اندازه دانشگاه مجازی، اقتصادی بودن تحصیل در دانشگاه مجازی و شرایط محیطی مساعد برای فعالیت دانشگاه مجازی از جمله عوامل مؤثر بر اعتماد افراد به این دانشگاهها هستند، با این وجود معلوم شد که میزان نقش هر کدام از این مؤلفهها در ایجاد اعتماد نسبت به دانشگاههای مجازی با موارد پیش بینی شده از سوی محقّقان تفاوتهایی دارد. همچنین مشخص شد تمایل افراد به انتخاب دانشگاههای مجازی متاثر از عامل اعتماد است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اعتماد، انتخاب، تمایل به انتخاب، دانشگاه مجازی،
عنوان انگلیسی
Designing and Explaining the Trust Model of Students Applying to Virtual Universities
چکیده انگلیسی مقاله
The current research tries to offer a conceptual model in order to create trust among people for choosing virtual universities. To this end, the conceptual model of research has been designed with nine factors. The relationship among factors tested by using statistical methods such as factor analysis and path analysis. In the end, five components were established from among the affecting factors of student trust towards these virtual universities. They are: academic reputation, administrative efficacy, size, economical factor of studying and the suitable environmental conditions for virtual universities activity. However, it was established that the role of each of these components in creating trust towards virtual universities were different from those predicted by the researchers. Also, it was established that student's willingness toward choosing virtual universities is being influenced by the trust factor.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسن عابدی جعفری | abedi jafari
department of management, tehran university
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
محمد علی سرلک | mohammad ali
department of management, payame noor university
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
نشانی اینترنتی
http://eijh.modares.ac.ir/article_5376_3b2bbcc5c38621067170bfe7e2602b31.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات