این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 4 دی 1404
The Journal of Humanities
، جلد ۱۳، شماره ۱، صفحات ۱-۱۲
عنوان فارسی
نوع تمرین زبانی و یاد آوری معانی کلمات
چکیده فارسی مقاله
از سؤالاتی که اغلب ذهن گیرندگان و معلمان زبان را به خود مشغول میکند میتوان به چگونگی یادگیری واژگان یک زبان خارجی و چگونگی حفظ یاد گرفتهها در حافظه اشاره کرد. در این مقاله تلاش میشود تا تأثیر دو نوع عمده از تمرینهای یادگیری لغت یعنی تمرینهای تولیدی - نوشتاری و تولیدی- گفتاری را بر یادگیری معانی لغتها کشف کرده و نیز آثار این دو رویکرد را در کوتاه مدت (24 ساعت و یکهفته) و در بلند مدت (یک ماه) بر یادآوری معانی لغات بررسی کنیم. بدین منظور دو گروه همگون از زبان آموزان زبان انگلیسی بهعنوان زبان دوم انتخاب و به مدت 10 هفته در معرض آموزش حدود 100 کلمه جدید زبانی با استفاده از روشهای دوگانه فوق قرار گرفتند. یافتههای مطالعه بر تأثیر بیشتر تمرینهای تولیدی- گفتاری بر یادآوری بلند مدت معانی کلمات دلالت دارد. در حالی که هر دو روش تأثیر یکسانی در کوتاه مدت از خود نشان دادند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
یادآوری معنای لغت، تمرینات نوشتاری و شفاهی، نوع تمرین،
عنوان انگلیسی
Exercise Types and Word Meaning Remembrance
چکیده انگلیسی مقاله
The present study is an attempt to contribute to the L2 acquisition research through finding an appropriate answer to the question usually asked by both language teachers and learners, namely how to learn vocabulary and how to retain meanings in memory over time. We have chosen to discover the effects of two major types of productive exercises, writing and oral production exercises, on the remembrance of word meanings over time: 24 hours, one week, and one month after learning the vocabulary. For this purpose, two linguistically homogeneous L2 classes received ten sessions of treatment each: in one of these classes, 100 vocabulary items were practiced through controlled writing exercises and the other class practiced the same items through controlled oral exercises. The preliminary results indicate the positive influence of oral production exercises on meaning rememberance over time, i.e., after one month, while the two exercise types did not show any significant differences in their effects on in class vocabulary learning processes.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رضا غفار ثمر | ghaffar samar
tarbiat modares university
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
غلامرضا کیانی |
tarbiat modares university
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
محمد رحیمی |
tarbiat modares university
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://eijh.modares.ac.ir/article_5391_4f8f1fe2df4722daccfca94a0e0053a1.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات