این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
The Journal of Humanities، جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۶۷-۸۲

عنوان فارسی مشکلات یا به‌کار گیری کلمات ترکیبی در زبان فرانسه نزد دانشجویان ایرانی
چکیده فارسی مقاله یادگیری و آموزش صحیح واژگان ترکیبی امری اجتناب‌ناپذیر در یادگیری زبان می‌باشد. در این میان واژگان ترکیبی آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته‌اند. لذا، انجام یک پژوهش میدانی کمک مؤثری دریافتن مشکلات یادگیری و به‌کارگیری این نوع واژگان کرده و نیز شیوه‌های پیشنهادی مؤثرتری را به منظور یاددهی، یادگیری و به‌کارگیری آن نزد زبان آموزان فرانسه ارائه می‌دهد به همین منظور تست لغات ترکیبی بهمراه پرسشنامه‌ای در اختیار دو گروه از زبان آموزان سطح متوسط قرار داده شد که پس از جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها به نتیجه‌گیریهای ذیل دست یافتیم: از آنجایی که زبان‌آموزان تمایل زیادی به به‌کارگیری واژگان ترکیبی (نه در زبان نوشتاری و نه در زبان شفاهی) از خود نشان ندادند باید به دنبال استراتژیهایی برای علاقمندسازی آنان به این واژگان بود: مدرسین زبان باید واژگان ترکیبی را دریافت و موقعیت اجتماعی آن در متن نوشتاری و شفاهی یاد دهند؛ آشنا ساختن زبان‌آموزان سطح متوسط با ریشه‌های یونانی و لاتین کمک شایانی درحدس معنای واژگان می‌نماید و نیز باعث بخاطر سپاری صحیح‌تر آنها می‌گردد؛ به زبان‌آموزان یاد داده شود که برای خویش استراتژی یادگیری (فهم کلی سپس تحلیلی) پیشه کنند تا تلاش آنها را ساده تر ساخته ودر پی کشف معنای واژگان ترکیبی باشند. به جای آنکه از ابتدا منتظر ترجمه آنها باشند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله یادگیری و به‌کارگیری، بافت و موقعیت، واژگان ترکیبی،

عنوان انگلیسی Difficulties of Learning and Using French Compound Words
چکیده انگلیسی مقاله Learning vocabulary constitutes a crucial step in language learning. Amongst different word categories, compound words have failed to attract the attention they deserve. This led us to conduct a study trying to pinpoint the difficulties learning these words and to suggest some techniques facilitating their acquisition. To that effect, a questionnaire as well as a vocabu-lary test were given to two groups of FFL (French as a Foreign Language) learners. Carried out from a descriptive and analytical point of view, this study was based on a real corpus and led to the following results: Firstly, learners showed little tendency towards making use of compound words, both in writing and in speaking. Secondly, teachers can contribute to a better learning by providing learners with convenient strategies. Thirdly, familiarity with Greco-Latin roots enormously help learners to guess the meaning of an unknown word.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله compound words, difficulty, Learning, technique, use

نویسندگان مقاله روح اله رحمتیان |
department of french, faculty of humanities, tarbiat modares university
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

مجید گودرزی | majid darabi
faculty of humanities, tarbiat modares university
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)


نشانی اینترنتی http://eijh.modares.ac.ir/article_5387_2d426f72b41bd4451e918523444fde43.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات