این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
The Journal of Humanities
، جلد ۱۱، شماره ۳، صفحات ۱۳۳-۱۴۴
عنوان فارسی
تأملی بر یک تجربه ملی در ایران
چکیده فارسی مقاله
پژوهندگی معلم از جمله مباحث و موضوعاتی است که در چند دهه اخیر مورد توجه و تاکید بسیاری از صاحبنظران و اندیشمندان حوزه تعلیم و تربیت قرار گرفته است. حمایت از این اندیشه خصوصاً از جانب کسانی صورت میگیرد که نگاه آنها به دانش آموزش و پرورش نگاه علمی به معنای اثباتی (تحصلی) آن نیست؛ به دیگر سخن موقعیتهای کلاس درس را تا حدود زیادی موقعیتهای انسانی بیبدیل و بینظیری میدانند که رویارویی مؤثر با آنها و دستیابی به اهداف و مقاصد آموزشی مستلزم ایفای نقش فعال معلم بهعنوان یک پژوهنده آموزشی و مشارکت او در عرصه خلق دانش موقعیت مدار تعلیم و تربیتی است. در این راستا متفکران نواندیش تعلیم و تربیت علاوه بر تدارک مبانی نظری (بهویژه معرفتشناختی)به ارائه الگوها و راهکارهای مناسب برای حل مسائل کلاس درس در این چارچوب پرداختهاند. در این مقاله ضمن بررسی مبانی نظری این دیدگاه به مرور نقد و ارزیابی تجربه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران ـ که تحت عنوان برنامه معلم پژوهنده به مورد اجرا گذاشته شده است ـ نیز پرداخته میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کارگزار فکور، معلم پژوهنده،
عنوان انگلیسی
Teacher Classroom Research: Reflections on a Nation-Wide Experience In Iran
چکیده انگلیسی مقاله
In most of the education systems throughout the world, art is viewed as a subject of study with secondary importance. This is while art, understood in light of its profound impact on the development of human cultures, can perform unique educational functions that are out of the reach of other subjects. All-round education, therefore, is only obtained through an art-reach education program. Art education has been subject to a historical isolation and inattention in the education sys-tem of Iran. Recently, though, policy makers have initiated a comprehensive reform in this area. The initiative starts from the elementary school and will cover all the stages of school-ing in a piecemeal style. This article presents the reader with an account of the current situation and reviews the newly adopted art curricula for the elementary school. A critique of the new curricula in light of the author’s version of an ideal curriculum appears in the concluding section of the article.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Reflective Practitioner, Teacher as researcher
نویسندگان مقاله
محمود مهرمحمدی |
tarbiat modares university
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://eijh.modares.ac.ir/article_5415_809dc90e9c4b36ed20e2e44d5c8b8ae2.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات