این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
The Journal of Humanities، جلد ۱۱، شماره ۱، صفحات ۱۱-۲۱

عنوان فارسی برنامه درسی ساختار مدار و آموزش دستور زبان: تاملی در کلاسهای زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه
چکیده فارسی مقاله هدف از نگارش این مقاله بررسی نقش برنامه درسی ساختار مدار در محیطهای آموزش زبان انگلیسی است که در آن زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه و نه زبان دوم تدریس می‌شود. مقاله با بررسی اجمالی برنامه درسی ساختار مدار شروع شده و به نقاط ضعف آن می‌پردازد. سپس نقش دستور زبان در آموزش زبان انگلیسی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. سرانجام پیشنهاد می‌شود که به دلیل نقش اساسی آموزش دستور زبان در آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه، برنامه درسی ساختار مدار در این‌گونه کلاسها کارایی بیشتری دارد. برنامه درسی ساختار مدار ارائه شده در این مقاله دو ویژگی دارد؛ اول، با سیستم درونی فراگیری پیشنهاد شده به وسیله تحقیقات روانشناختی زبان همخوانی دارد؛ دوم، از فعالیتهای آموزشی نسبتاً جدید نظیر تمرینهای ارتباطی و بالابردن سطح هوشیاری زبانی بهره می‌گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Structural Syllabus and Grammar Teaching: Implications for the EFL Classroom
چکیده انگلیسی مقاله This paper examines the role of the structural syllabus in EFL settings, particularly EFL classes in Iran. The paper starts with an overview of what the structural syllabus is. Afterwards, the shortcom-ings of the structural syllabus are reviewed. Next the role of formal grammar instruction is discussed in depth. Finally it is suggested that because of the crucial role that grammar instruction plays in EFL set-tings, the structural syllabus can serve these classes better than other syllabus types. The structural syl-labus advocated in this paper has two qualities. First, it is compatible with learners’ internal syllabus. Second, it benefits from innovative tasks such as consciousness-raising activities and communicative ac-tivities.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ساسان بالغی زاده |
faculty of foreign languages, university of tehran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://eijh.modares.ac.ir/article_5400_d5975b32b3b831cba1d7d55cb2cae8fe.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات