این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
آرشیو توانبخشی
، جلد ۱۳، شماره ۱، صفحات ۳۳-۳۸
عنوان فارسی
ارتباط نظریه ذهن با اجتماعیشدن، مهارتهای ارتباطی و مهارتهای زندگی دانشآموزان دختر و پسر کمتوان ذهنی
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف این پژوهش بررسی رابطه نظریه ذهن با اجتماعی شدن، مهارتهای ارتباطی و مهارتهای زندگی دانش آموزان کم توان ذهنی است. روش بررسی: در این پژوهش که به روش همبستگی است، 60 دانش آموز کم توان ذهنی (30 دختر و 30 پسر) شرکت داشتند. برای جمع آوری دادههای مربوط به نظریه ذهن از تست نظریه ذهن 38 سؤالی استفاده شد و دادههای مربوط اجتماعی شدن، مهارتهای ارتباطی و مهارتهای زندگی با استفاده از مقیاس رفتار انطباقی واینلند گردآوری شد. یافتهها: رابطه بین نظریه ذهن سطح دوم و اجتماعی شدن به لحاظ آماری معناداری است (0/005=P) ولی رابطه آماری معناداری بین سطوح نظریه ذهن با مهارتهای ارتباطی و مهارتهای زندگی مشاهده نشد (0/05
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Theory of Mind and Socialization, Communication and Living Skills of Students with Intellectual Disability
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: The purpose of this study is to investigate the relationship between Theory of mind and socialization, communication and living skills (adaptive behaviors) in students with intellectual disability. Materials & Methods: This study that took place with a correlation method including 60 students with intellectual disability (30 boys and 30 girls). In order to collect the data for theory of mind, 38-item TOM test were used. Data of socialization, communication and living skills was gathered by Vinland Adaptive Behavior Scale. Results: Correlation between level 2 of theory of mind and socialization was significant (P=0.005) but there were not a significant correlation between the levels of theory of mind and communication and living skills (P>0.05). Conclusion: When the conception of primary false belief (level 2 in theory of mind) increases, the scores for socialization skills increases too.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی عبدالله زاده | mahdi abdollah zadeh
نرگس ادیب سرشکی | narges adib sereshki
university of welfare amp;amp; rehabilitation siences, tehran, iran.
دانشگاه علوم بهزستی و توانبخشی، تهران، ایران.
معصومه پورمحمدرضاتجریشی | ma amp apos soumeh pourmohammadreza tajrishi
عنایت الله بخشی | enayatollah bakhshi
نشانی اینترنتی
http://rehabilitationj.uswr.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-494-2&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
روانشناسی کودکان استثنایی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات