این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
آرشیو توانبخشی
، جلد ۱۲، شماره Supplementary: Student Articles، صفحات ۷۵-۸۱
عنوان فارسی
رابطه هوش معنوی با راهبردهای مقابله با استرس
چکیده فارسی مقاله
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطهی هوش معنوی بر راهبردهای مقابله با استرس در دانشجویان انجام گرفت. روش بررسی: در این مطالعهی توصیفی-همبستگی جامعهی مورد پژوهش شامل دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی است. تعداد 150 نفر از دانشجویان به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند.ابزار جمع آوری دادهها در این مطالعه شامل پرسشنامهی هوش معنوی کینگ و مقیاس راهبردهای مقابله با استرس بوده است. دادهها توسط نرم افزار SPSS17 مورد تحلیل قرار گرفت و از آزمون های تی تست مستقل و رگرسیو خطی ساده و آمار توصیفی برای این منظور استفاده شد. یافتهها: توسط آمار توصیفی میانگین و انحراف معیار هوش معنوی و راهبردهای مقابله با استرس دانشجویان محاسبه شد و توسط آزمون تی مستقل تفاوت نمرات دختران و پسران در دو متغیر هوش معنوی و راهبردهای مقابله با استرس معنادار (0/001>P) بدست آمد.همچنین تحلیل رگرسیون نشان میدهد رابطهی معنادار (0/001>P) میان دو متغیر هوش معنوی و راهبردهای مقابله با استرس وجود دارد. نتیجهگیری: میان هوش معنوی و راهبردهای مقابله با استرس رابطه معنادار(0/001>P) وجود دارد وهوش معنوی میتواند پیشبینی کنندهی راهبردهای مقابله با استرس باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
هوش معنوی، راهبردهای مقابله با استرس، دانشجویان
عنوان انگلیسی
Spiritual Intelligence Relationship with Coping Strategies
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: This study investigated the relationship between coping strategies and spiritual intelligence in students of the University of Social Welfare and Rehabilitation Sciences. Materials & Methods: In this descriptive – correlation study, the population were students of University of Social Welfare and Rehabilitation Sciences. Through a stratified random sampling method 150 students were selected. Data were collected using King's spiritual intelligence questionnaire and copping with stress scale. Results: There was a statistical significant difference on scores of spiritual intelligence and coping strategies between boys and girls using t-test (P< 0.001). Regression analysis showed a significant relationship between spiritual intelligence and copping strategies (P< 0.001). Conclusion: There was a significant relationship between spiritual intelligence and copping strategies and Spiritual intelligence can be used as a predictor for coping strategies.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Spiritual intelligence, Sopping strategies, Students
نویسندگان مقاله
هیمن سعادتی | heiman sa amp apos adati
consulting department, university of social welfare amp;amp; rehabilitation sciences, koodakyar st., daneshjoo ave., evin, tehran, iran
اوین، بن بست کودکیار، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی،
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی (University of social welfare and rehabilitation sciences)
لیلا لشنی | leila lashani
university of social welfare and rehabilitation sciences
اوین، بن بست کودکیار، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی،
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی (University of social welfare and rehabilitation sciences)
نشانی اینترنتی
http://rehabilitationj.uswr.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-876-12&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
روانشناسی عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات