این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
نوآوری های آموزشی
، جلد ۱۶، شماره ۳، صفحات ۱۳۳-۱۴۵
عنوان فارسی
فراتحلیل و بررسی عوامل مؤثر در نقش خودکارآمدی با پیشرفت تحصیلی
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف بهره گیری از یکی از شیوه های نوین ِپژوهش، تحت عنوان «فراتحلیل»، به تحلیل و ترکیب نتایج پژوهش های انجام شده در کشور ایران، در زمینه مطالعات خودکارآمدی در پیشرفت تحصیلی، انجام شده است. بدین منظور، تعداد 34 پژوهش انجام یافته در زمینه مطالعات خودکارآمدی در پیشرفت تحصیلی از مراکز پژوهشی کشور گردآوری شد. پژوهش ها بر اساس این فهرست، که شامل مؤلفه های روش شناختی تحقیق مانند پرسش ها، فرضیه ها، اهداف، جامعه آماری، نمونه گیری، روش پژوهش، روش آماری، روایی و پایاییِ پرسش نامه هاست، برای فراتحلیل انتخاب شدند. تحلیل های آماری با استفاده از نرم افزار فراتحلیلِ جامع صورت گرفت. نتایج پژوهش حاضر با بهره گیری از روش ترکیب اندازه اثر به روش «اشمیت وهانتز» نشان داد که متغیر خودکارآمدی با پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت ِمعنادار دارد بدین معنی که خودکارآمدی بالا، پیشرفت تحصیلی بیشتری را موجب می گردد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
فراتحلیل، خودکارآمدی، پیشرفت تحصیلی،
عنوان انگلیسی
Meta-analysis of the factors influential on the role of self-efficacy in academic achievement
چکیده انگلیسی مقاله
In this research, using one of the new research methods, namely, meta-analysis, the results of the Iranian studies on the role of self-efficacy in academic achievement was analyzed. To do so, 34, accomplished researches on the role of self-efficacy in academic achievement were gathered from Iran's research centers and were chosen for meta-analysis. These researches were chosen for meta-analysis on the basis of research methodology parameters including questions, theories, statistical population, sampling, research method, and validity and reliability of the questionnaires. Statistical analysis was done using comprehensive meta-analysis software. Findings indicated that there is a positive meaningful correlation between the variables of self-efficacy and academic achievement.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Meta-analysis, self-efficacy, academic achievement
نویسندگان مقاله
معصومه قائد رحمتی |
کارشناسی ارشد رشتة تحقیقات آموزشی دانشگاه خوارزمی
لیلا بختیاری |
کارشناسی ارشد رشتة تکنولوژی آموزشی دانشگاه خوارزمی
ولی الله فرزاد |
استاد گروه روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه خوارزمی
نشانی اینترنتی
http://noavaryedu.oerp.ir/article_79129_85d3dfc9174404843fd910ee19ae13c8.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1296/article-1296-1438011.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات