این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نوآوری های آموزشی، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۶۷-۹۰

عنوان فارسی مطالعه تطبیقی آموزش شیمی سبز در برنامه درسی مدارس متوسطه (ایران و چهار کشور پیشرفته)
چکیده فارسی مقاله باور عمومی این است که تکلیف شب بر یادگیری و عملکرد تحصیلی اثرگذار است، ولی در تحقیقات این مقاله حاصل یک پژوهش کیفی است که با روش تطبیقی و به کمک الگوی بردی، برنامه درسی آموزش شیمی سبز در کشورهای آمریکا، استرالیا، چین و انگلستان را بررسی کرده است. مقاله حاضر تلاش می کند، عناصر اساسی برنامه درسی آموزش شیمی سبز را در کشورهای مورد مطالعه بررسی کند. نتایج به دست آمده، شباهت ها و تفاوت های بین منطق، اهداف، محتوا، روش های تدریس و شیوه های ارزشیابی در بین کشورهای مورد مطالعه و ایران را نشان می دهد. شباهت ها بیشتر در منطق و اهداف برنامه درسی قصد شده موجود دارد، اما تفاوت ها بیشتر در محتوا، روش های تدریس و شیوه های ارزشیابی دیده می شود. نتایج به دست آمده از این پژوهش می تواند به برنامه ریزان آموزشی و مؤلفان کتاب های درسی کمک کند تا با دید وسیع تری نسبت به بهبود برنامه درسی شیمی سبز اقدام نمایند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A Comparative study of green chemistry education in the secondary school curriculum (Iran and four developed countries)
چکیده انگلیسی مقاله It was a qualitative study that using a comparative study (Beredays method) studied the green chemistry education curricula in Iran and countries such as America, Australia, China and the United Kingdom. This paper tries to study the basic elements of green chemistry education curriculum in these countries. The results showed that there were more similarities in the logic and objectives of the curriculum, but the differences were seen in the content, teaching and assessment methods. The results could help the educational planers and textbook developers to improve the curriculum of green chemistry education with a broader viewpoint.   
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله لیلا حبیبی |
کارشناسی ارشد شیمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ، Leila _habibi112 @yahoocom

مریم صباغان |
استادیار، دکترای شیمی عالی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی،

سید محمدرضا امام جمعه |
استادیار، دکترای برنامة‌درسی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، m_r_imam @yahoocom


نشانی اینترنتی http://noavaryedu.oerp.ir/article_79112_c1248a8b2fa08e445685d8ed163855df.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1296/article-1296-1438022.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات