این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
نوآوری های آموزشی
، جلد ۱۳، شماره ۳، صفحات ۲۳-۲۶
عنوان فارسی
بررسی میزان تحقق هدف گذاری های انجام شده در برنامۀ درسی ملی با محتوای کتاب زبان انگلیسی جدید پایۀ اول دورۀ متوسطۀ اول
چکیده فارسی مقاله
بعد از حدود بیش از دو دهه و در چارچوب تحول بنیادین نظام تعلیم وتربیت کشورمان، کتاب های زبان انگلیسی مدارس بازتألیف گردیده و از مهرماه 1392، کتاب زبان انگلیسی پایه اول متوسطه اول وارد چرخه آموزشی شد. سند برنامه درسی ملی به عنوان نقشه راه و سند کلان برنامه ریزی آموزشی کشور از اهمیت بسیاری در تألیف کتب درسی جدید برخوردار است و حوزه دهم از حوزه های یازده گانه یادگیری مندرج در سند، به آموزش زبان های خارجی اختصاص یافته است. هدف اصلی از انجام این پژوهش، بررسی میزان تحقق هدف گذاری های انجام شده در برنامه درسی ملی و کتاب درسی زبان انگلیسی پایه اول متوسطه اول است. روش انجام پژوهش به صورت تحلیل محتوا بوده و طی آن متن کتاب دانش آموز از مجموعه بسته آموزشی مربوط به پایه مذکور در چارچوب هدف گذاری های انجام شده در سند برنامه درسی ملی به ویژه حوزه یادگیری تخصصی مربوط به آن بررسی گردیده است. نتایج پژوهش حاضر نشان دهنده آن است که کتاب درسی جدید به میزان مناسبی محقق کننده اهداف مورد نظر سند برنامه درسی ملی به ویژه در حوزه رویکرد و انتخاب مضامین و محتواهای آموزشی بوده است. البته بی شک تحقق کامل اهداف مدنظر سند به میزان بالایی مستلزم مساعدت و همکاری دبیرانی است که در عمل بسته آموزشی جدید را تدریس می نمایند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A study on the level of realization of the goals set by National Curriculum of Islamic Republic of Iran in the recently published English textbook of Grade 7th “Prospect 1”
چکیده انگلیسی مقاله
After more than two decades and based on the fundamental revolution of educational system in Iran, the new series of English textbooks named as "English for Schools" have been developed and they have been taught since the academic year of 2013-2014. The national curriculum document as a road map and the macro-document of Iran's curriculum plays a crucial and indispensable role in developing the new textbooks. The 10th of 11th learning fields-mentioned in the document-has been devoted to foreign languages education. The main objective of this research was to study the level of realization of the goals and objectives set by National Curriculum of Islamic Republic of Iran in the domain of foreign languages education and also the English textbook of first grade of junior secondary level or grade 7th of formal education system of Iran, named as Prospect 1. The research was done through content analysis of the mentioned textbook. Here, the textbook was investigated based on the established objectives of the national curriculum document, especially in the field of foreign languages education. The results indicated that the mentioned textbook has focused on objectives of the national curriculum in the domain of foreign languages education and paved the way for achieving the objectives of this document at least partially. However, the most important point to consider is paying sufficient attention to teaching methodology of the series and teacher training courses to optimize the teaching- learning process of this new educational package. Also, the achievement of the goals set by the new textbook is determined definitely by the nationwide support of teachers.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید بهنام علوی مقدم |
عضو هیئت علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
رضا خیرآبادی |
استادیار زبانشناسی، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی
نشانی اینترنتی
http://noavaryedu.oerp.ir/article_79039_de8f178bdb552df9630d4ba022507c21.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1296/article-1296-1438091.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات