این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
نوآوری های آموزشی
، جلد ۱۱، شماره ۳، صفحات ۱۳۹-۱۶۲
عنوان فارسی
تعیین وضعیت دانش ضمنی و تصریحی معلمان دورۀ راهنمایی از نظریه های یادگیری در فرایند تدریس و تأثیر عوامل جمعیت شناختی بر آن
چکیده فارسی مقاله
از آنجا که دانش و تجربه معلمان نقش عمده ای در فرایند یادگیری دارد، هدف از انجام این تحقیق تعیین رابطه دانش تصریحی و ضمنی معلمان از نظریه های یادگیری و بررسی تاثیر عوامل جمعیت شناسی بر آن بود. این تحقیق از نوع توصیفی و به روش زمینه یابی بر روی 266 معلم (146 زن و 120 مرد)، که به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شده بودند، انجام شد. دانش تصریحی و ضمنی معلمان با دو پرسش نامه محقق ساخته سنجیده شد و داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. یافته ها نشان دادند که میزان دانش تصریحی و ضمنی معلمان از نظریه های یادگیری در بعضی سؤالات نظریه ها پایین بود. بین میانگین مشاهده شده نمرات دانش تصریحی(33/0) و دانش ضمنی (61/3) از نظریه های یادگیری تفاوت معنا داری وجود داشت (05/0
کلیدواژههای فارسی مقاله
دانش تصریحی، دانش ضمنی، نظریه های یادگیری، فرایند تدریس،
عنوان انگلیسی
Tacit and stipulated knowledge of guidance school teachers of learning theories in teaching processes and the impact of demographic factors on it
چکیده انگلیسی مقاله
This research was conducted in order to investigate the guidance school teachers’ stipulated and tacit knowledge about learning theories and applying it in the teaching process. The sample consisted of 266 teachers (146 females and 120 males) who were selected randomly from among Tehran guidance school teachers. The data was collected using two researcher-made questionnaires. The data was analyzed, using descriptive and inferential statistics and the following results were obtained: There was a significant difference (p<.05) between observed average stipulated (.33) and tacit knowledge (3.61), and there was a weak correlation between two kinds of knowledge on learning theories(r=0/144). There was a significant difference between teachers’ knowledge on learning theories and variables such as, academic document, gender, and teachers’ teaching experience. However, there was not a significant difference between the teachers’ knowledge and the length of their in-service training (p ≥.05). So, enhancing the teachers’ stipulated knowledge of learning theories and special attention to teachers’ tacit knowledge should be considered by the educational authorities and planners. Keywords: , , ,
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهرا زمانی |
استادیار دانشگاه فرهنگیان، پردیس نسیبه
نشانی اینترنتی
http://noavaryedu.oerp.ir/article_78985_23cb2a8498e568f5ca242e7a372ae982.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1296/article-1296-1438153.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات