این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
نوآوری های آموزشی
، جلد ۹، شماره ۲، صفحات ۴۵-۶۰
عنوان فارسی
بررسی تأثیر آموزش یادگیری مغزمحور بر درک مطلب و سرعت یادگیری دانش آموزان سوم ابتدایی
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش یادگیری مغزمحور بر درک مطلب و سرعت یادگیری دانش آموزان سوم دبستان است . در این پژوهش از روش نیمه آزمایشی و طرح کنترل گروه نابرابر استفاده شد . آزمودنی ها 40 دانش آموز پسر سوم دبستانی بودند که پژوهشگر آنها را انتخاب کرده و سپس در دو گروه آزمایش و کنترل جای داده بود. به معلم گروه آزمایش طی پنج جلسه و به اولیای آنها طی یک جلسه آموزش های مغزمحور داده شد. محیط یادگیری براساس مؤلفه های تأثیرگذار بر مغز ( نور ، تغذیه ، اکسیژن ، رنگ ، موسیقی و آب ) تغییر یافت. سپس، معلم گروه آزمایش دروس خود را بر اساس اصول یادگیری مغزمحور در مدت سه ماه آموزش داد . برای هر دو گروه(آزمایش و کنترل) پیش آزمون و پس آزمون درک مطلب و سرعت یادگیری اجرا شد. یافته ها حاکی از آن بود که آموزش یادگیری مغزمحور بر میزان درک مطلب و سرعت یادگیری دانش آموزان افزوده و بر افزایش کیفیت یادگیری آنها تأثیر قابل توجهی گذاشته است .
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Effect of brain - based learning on comprehension and pace of learning of Grade 3 primary school students
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study was to examine the effect of brain – based learning on comprehension and pace of learning of Grade 3 primary school students . The method of this study was semi – experimental , and the non – equivalent control group design was used . The subjects were 40 grade 3 boys selected from primary schools. Participants were assigned to one experimental and one control group . Teacher of experiment group received five training sessions on brain – based learning whereas parents of students in experiment group attended one session of such training. Learning environment was also changed accordingly. Students of experimental group was provided with a three month brain – based learning program . Then pretest and post-test results were analyzed. Results indicated that brain – based learning led to an increase in comprehension and pace of learning.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
brain, based learning, comprehension, pace of learning
نویسندگان مقاله
سمیه سیفی |
کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی،
صغری ابراهیمی قوام |
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی،
نورعلی فرخی |
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
نشانی اینترنتی
http://noavaryedu.oerp.ir/article_78925_4a3ebd02662af1b3d102fa14aada683b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1296/article-1296-1438207.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات