این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
نوآوری های آموزشی
، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۱۲۱-۱۳۸
عنوان فارسی
رابطه شکل های متفاوت سؤال (تشریحی چندگزینه ای) با فرآیندهای فراشناخت و عاطفه در ارزشیابی درس ریاضی
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر، با هدف بررسی رابطه میان شکل های متفاوت سؤال )تشریحی چندگزینه ای( با فرآیندهای فراشناخت )خودبازبینی و راهبرد شناختی( و عاطفه )تلاش و نگرانی( در ارزشیابی درس ریاضی انجام گرفته است. بدین منظور، 380 دانش آموز پایه اول متوسطه ) 190 دختر، 190 پسر( به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای، از میان دانش آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان انتخاب شدند و مورد بررسی قرار گرفتند. در این پژوهش از پرسشنامه اندازه گیری فرآیندهای فراشناخت و عاطفه اونیل و براون و آزمون سنجش عملکرد ریاضی استفاده شد. مهم ترین نتایج پژوهش نشان داد میان عملکرد ریاضی دانش آموزان با توجه به شکل سؤال چندگزینه ای و رفتار خودبازبینی، سؤال تشریحی و راهبرد شناختی، و همچنین سؤال های تشریحی و فرآیندهای عاطفی )تلاش و نگرانی(، همبستگی مثبت و معناداری وجود داشت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A study on the relationship between different forms of questions (open ended –multiple choice) and metacognitive processes and affection in math course assessment
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of the current research was to investigate the relationship between different forms of questions, namely open ended – multiple choice and metacognitive processes (self checking and cognitive strategy) and affection (effort and worry) in math course assessment. 380 first grade high school students (190 boys, 190 girls) was selected via multistage randomized clustering method. Instruments were O’Neil and Brown questionnaire for measuring metacognitive and affective processes and math performance assessment test. findings indicated that there is a positive and significant relationship between math performance (considering multiple choice questions) and self checking and also there is a positive and significant relationship between math performance(considering open-ended questions) and cognitive strategy. The other finding was that there is a positive and significant relationship between math performance (considering open-ended questions) and affective process, namely effort and worry
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
احمد عابدی |
عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان؛
حمیدرضا عریضی |
عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان
مریم تاجی |
دبیر ریاضی دبیرستان های شهر اصفهان؛
نشانی اینترنتی
http://noavaryedu.oerp.ir/article_78920_5fdabbc0356af741e68e421268006434.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1296/article-1296-1438216.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات