این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نوآوری های آموزشی، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۷-۲۶

عنوان فارسی بررسی منزلت اجتماعی حرفه ای معلمی (دبیر دبیرستان و آموزگاران دبستان) و تغییرات آن در طول سه دهه گذشته
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر منزلت اجتماعی حرفه معلمی ( دبیر دبیرستان و آموزگار دبستا ن) و تغییرات آن را در میان مشاغل جامعه در طول سه دهه گذشته مورد بررسی قرار م ی دهد. برای این منظور با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای ، 902 نفر ( 584 مرد و 318 ز ن) انتخاب شدند. نتایج پژوهش نشان داد از دیدگاه شهروندان تهرانی، حرفه معلمی منزلت اجتماعی متوسط رو به بالا دارد و این جایگاه تحت تأثیر پایگاه اقتصادی و اجتماعی آنان نیست. مطالعه روند منزلت اجتماعی حرفه معلمی نشان م ی دهد جایگاه این حرفه در دوره ای سی ساله، رو به کاهش بوده است.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله منزلت اجتماعی، حرفه معلمی، شهروندان تهرانی،

عنوان انگلیسی A study on the Social Status of High school and Primary School Teachers and it’s Changes in Past Three Decades
چکیده انگلیسی مقاله In this paper, we tried to study the social status of high school and primary school teachers and its changes among different professions of community, during the past three decades. The sample consisted of 584 males and 318 females (in all, 902 males and females) who were selected by cluster sampling. The results showed that according to citizens of Tehran , this profession has medium to high social status and this status is not influenced by the above mentioned teachers’ socioeconomic status. Findings showed that during 30 years period, the social status of this profession has been lowered.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Social Status, teacher, Citizens of Tehran

نویسندگان مقاله ابراهیم علیزاده |
کارشناس ارشد سنجش و اندازه گیری دانشگاه علامه طباطبایی؛

علی محمد رضایی |
دانشجوی دکتری روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی؛


نشانی اینترنتی http://noavaryedu.oerp.ir/article_78895_e87a4d23cdd17f2a201780dc7e6aca85.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1296/article-1296-1438233.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات