این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نوآوری های آموزشی، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۷۵-۱۰۰

عنوان فارسی بررسی رابطه میان رعایت اصول روابط انسانی و بهره وری مدیران دبیرستان های دخترانه شهر تهران
چکیده فارسی مقاله رعایت اصول روابط انسانی و بهر هوری مدیران مدارس در » تحقیق حاضر، به بررسی رابطه میان می پردازد؛ سؤال اصلی این است که آیا میان رعایت اصول روابط « دبیرستان های دخترانه دولتی شهر تهران انسانی و بهر هوری مدیران رابطه ای وجود دارد؟ این تحقیق، یک فرضیه اصلی و هفت فرضیه فرعی را شامل .« میان رعایت اصول روابط انسانی و بهر هوری مدیران، رابطه وجود دارد » می شود. فرضیه اصلی آن است که پژوهش حاضر در حیطه پژوهش های توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری آن، همه مدیران 2 گانه شهر تهران هستند؛ تعداد مدیران 1110 نفر و تعداد و دبیران دبیرستان های دولتی دخترانه مناطق 2 دبیران آن ها 6103 نفر است. نمونه آماری تحقیق را 100 نفر از مدیران و 500 نفر از دبیران آن ها (به ازای هر مدیر پنج دبیر) تشکیل می دهند که توسط جدول حجم نمونه مورگان به روش تصادفی انتخاب شده اند. و مدل آماری آن نیز رگرسیون یک متغیری است. (ACHIEVE) ابزار تحقیق، پرسشنامه اچیو یافته های تحقیق نشان می دهند مدیرانی که اصول روابط انسانی را رعایت کرده اند و به وضوح یا درک نقش، تمایل یا انگیزش و همچنین فنون ارزیابی و سازگاری محیط، آشنا هستند، نسبت به مدیرانی که فقط به توان، حمایت سازمانی و اعتبار تصمیم گیری اهمیت می دهند، بهره وری بیشتری داشته اند.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رعایت اصول روابط انسانی، بهره وری، مدیران، دبیرستان های دخترانه،

عنوان انگلیسی A study on the Relation Between Respecting the Principles of Human Relationships and Efficiency of Principals in Girls High- Schools of Tehran
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حیدر تورانی |
عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی برنام ه ریزی درسی و نوآور ی های آموزشی و استادیار دانشگاه آزاد اسلامی؛ heidar-toorani @yahoo com

محبوبه یزدانی میلاجردی |
کارشناس ارشد مدیریت آموزشی


نشانی اینترنتی http://noavaryedu.oerp.ir/article_78898_9eaafb88775924a57e3bfaab0a4c0725.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1296/article-1296-1438236.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات