این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
نوآوری های آموزشی
، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۲۰۳-۲۰۴
عنوان فارسی
چکیده تفصیلی مقاله نوئل گاف: داستان تخیلی جنائی و پژوهش تربیتی خواندن ، نوشتن و تعاملات میان متنی
چکیده فارسی مقاله
گاف در این مقاله نگاه به پژوهش تربیتی به مثابه یک کاوش جنائی و پردازش آن در قالب یک داستان (رمان) خیالی و به (detective) از نوع جنائی را توصیه می ک ند. به دیگر سخن او پژوهشگر تربیتی را به عنوان یک کارآگاه خدمت گرفتن رویکرد کارآگاهی را به عنوان یک قالب یا چشم انداز( استعاره) برای انجام پژوهش های تربیتی مفید و کارساز می داند . وی معتقد است در تحلیل نهائی پرسش اساسی همه پژوهش ها ، خواه در عرصه فلسفه یا در عرصه تعلیم و تربیت، همان پرسشی است که پیش روی یک کارآکاه یا نویسنده یک رمان پلیسی است. آن پرسش نیز پرسش در قبال موقعیت ناخوش ایند یا مساله است. اشتراک در رمز های (who is guilty) درباره یافتن مقصرو پاسخگو نشانه شناختی و تفسیری متون مربوط ب ه این دوقلمرو نیز ، به زعم گاف، الگو برداری از داستان های جنائی (پلیسی) می باشند را در پژوهش های تربیتی موجه و مدلل می سازد . در مقاله از وجوه مشترک (fictional) که نوعا خیالی دیگری نیز نام برده شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Crime fiction and educational inquiry: reading, writing, and intertextual play
چکیده انگلیسی مقاله
Writing is a method of discovery, a way of finding out about yourself and your world. When we view writing as a method, we experience ‘language-in-use,’ how we ‘word the world’ into existence… And then we ‘reword’ the world, erase the computer screen, check the thesaurus, move a paragraph, again and again. This ‘worded world’ never accurately, precisely, completely captures the studied world, yet we persist in trying. Writing as a method of inquiry honors and encourages the trying, recognizing it as emblematic of the significance of language (Laurel Richardson, 2001, p. 35). In this essay I briefly describe, justify, and perform an approach to reading and writing educational inquiry that foregrounds the generativity of bringing literary and other fictions into intertextual ‘play’ with the academic and professional texts that constitute the so-called ‘literature’ of educational research. I focus in particular on the popular genre of the crime story, in order to demonstrate that strategically positioned readings of crime fiction can inform our understandings of storytelling practices in educational inquiry
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمود مهرمحمدی |
نشانی اینترنتی
http://noavaryedu.oerp.ir/article_78834_6c3206854afc241d4809651aa19c90eb.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1296/article-1296-1438302.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات