این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
نوآوری های آموزشی
، جلد ۶، شماره ۱، صفحات ۹۳-۱۰۸
عنوان فارسی
پرورش تفکر انتقادی هدف اساسی تعلیم و تربیت
چکیده فارسی مقاله
متخصصان بزرگ تعلیم و تربیت با تأکید بر اهمیت تفکر، پرورش آن را یکی از هدف های اصلی تعلیم و تربیت می دانند. بر این اساس، نظام آموزشی باید، به جای انتقال صِرف اطلاعات به دانش آموزان، موقعیت های مناسب برای پرورش تفکر کودکان را فراهم آورد. تفکر، به ویژه تفکر انتقادی، خود به خود رشد نمی یابد بلکه ضروری است که به صورت نظری و عملی تدریس شود. این مقاله به بررسی ماهیت و مؤلفه های تفکر انتقادی و چگونگی تدریس و شکوفاسازی آن پرداخته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تفکر، تفکر انتقادی، آموزش و پرورش،
عنوان انگلیسی
Developing Critical Thinking, the Main Goal of Education
چکیده انگلیسی مقاله
Great educators put emphasis on thinking and cultivating it as one of the main aims of education (Shariatmadary, 2003, p . 379; John Dewey (1916-1966); & Jonson, 2002, p. 102). Educational systems should provide conditions to cultivate childrens thinking. Instead of simply transferring information to them (Shabani, 2003). Thinking and more specifically critical thinking, however, do not cultivate by themselves. Rather it needs to be instructed and practiced (Powell and Older, 2000; Andolina 2001; Shabani, 2003). This article will take into account the nature and components of critical thinking and also ways to instruct and cultivate it in school children.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
thinking, critical thinking, Education
نویسندگان مقاله
حسن ملکی |
استادیار دانشگاه علامه طباطبایی، تهران؛
مجید حبیبی پور |
کارشناس ارشد برنامهریزی درسی دانشگاه علامه طباطبایی، تهران؛
نشانی اینترنتی
http://noavaryedu.oerp.ir/article_78818_75f3d2ac1cd7d69e8e229bd9b5a46806.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1296/article-1296-1438306.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات