این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
نوآوری های آموزشی
، جلد ۶، شماره ۱، صفحات ۱۴۱-۱۵۴
عنوان فارسی
بررسی رابطه باورهای فراشناختی با سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر شهرستان اشنویه
چکیده فارسی مقاله
هدف این پژوهش بررسی رابطۀ باورهای فراشناختی با سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر مدارس متوسطۀ شهر اشنویه (1588N = ) در سال تحصیلی 86-85 بوده است که از میان آنان 210 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده اند (210 = n). برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های - پرسشنامه فراشناخت (کارت رایت- هاتن و ولز، 1997)، مقیاس سلامت عمومی GHQ (گلد برگ و هیلیر، 1981) و برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل واریانس یک طرفه، استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داده است که فراشناخت با سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی همبستگی مثبت و معنادار دارد (0/01>P.) همچنین میان نمرات سلامت روانی دانش آموزانی که در سطوح مختلف فراشناخت قرار داشتند، تفاوت وجود دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
فراشناخت، سلا مت روانی، پیشرفت تحصیلی،
عنوان انگلیسی
Investigating the relationship between metacognition beliefs with mental health and academic achievement in male students of the city of Oshnaviyeh
چکیده انگلیسی مقاله
This paper examines the relationship between metacognition beliefs and mental health and academic achievement in male high-school students of the city of Oshnaviyeh in the 2006-2007 school year. Among these, 210 students selected through cluster sampling. The instruments for this study were Goldberg & Hillier Metacognition Scale, and Cartwright, Hutton & Wells Mental Health Scale. For measuring academic achievement, the researcher applied the students average scores during the academic terms. Results indicated that there is a significant relationship between metacognition and mental health. (p < 0/01).
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
metacognition, mental health, academic achievement
نویسندگان مقاله
زرار محمد امینی |
کارشناس ارشد روانشناسی و مدرس دانشگاه پیام نور، تهران؛
نشانی اینترنتی
http://noavaryedu.oerp.ir/article_78820_fad2e35e11077dc9e90413fcf9933e03.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1296/article-1296-1438308.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات