این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نوآوری های آموزشی، جلد ۳، شماره ۲، صفحات ۹۵-۱۰۶

عنوان فارسی آموزش و پرورش و انسان شدن: نظریه انتقادی پائولو فریره
چکیده فارسی مقاله پائولوفریره یکی از متنفذترین متخصصان تعلیم و تربیت در قرن بیستم است. این مقاله ناظر بر کاربرد ایده های فریره در آموزش و پرورش است. بنابراین ابعاد اجتماعی وتربیتی نظریه انتقادی وی مورد مداقه قرار گرفته و برخی اصول کلیدی در آثار او شناسایی شده است. در این مقاله تصریح شده است که فلسفه پائولو فریره مبتنی بر رویکردی است که نشان دهنده دیدگاه کاربردی وی دربارهٔ دانش و ایده آل انسانی و نیز تعهدی ژرف به آزادی بخشی ستمدیدگان است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Education and humanization: the critical theory of Paulo Freire
چکیده انگلیسی مقاله Paulo Freire has been one of the most influential educationists of the 20th century. This article focuses on the application of Ferirean ideas to education. It considers the critical, social and educational dimensions to Freires thought. A number of key instructional principles in Freires work are identified. The article suggests that Freires theory is built on a dialectical approach toward the world, a practical view of knowledge and the human ideal, and a deep commitment to the liberation of the oppressed. 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله بختیار شعبانی ورکی |
دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد


نشانی اینترنتی http://noavaryedu.oerp.ir/article_78753_19f9a58803b5d9ae65fe86c508ba3256.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1296/article-1296-1438380.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات