این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
نوآوری های آموزشی
، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۴۹-۶۴
عنوان فارسی
نقش و کارکردهای نهادهای آموزشی در انتقال ارزش های اجتماعی - فرهنگی
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله، به بررسی نقش و کارکرد نهادهای آموزشی در انتقال ارزش های فرهنگی- اجتماعی می پردازیم. نهادهای آموزشی از جمله نهادهای بنیادی جامعه به حساب می آیند. اصولاً جوامع برای یادگیری، دانش اندوزی، انتقال ارزش های فرهنگی- اجتماعی و ارزش گذاری به اصول اخلاقی، اهمیت قائل اند. هر چیزی که برای یک نظام اجتماعی، مورد نیاز، محترم، مقدس، خواستنی و مطلوب تلقی شود، جزو ارزش های آن جامعه است. میان ارزش ها و توسعه ملی در ابعاد گوناگون اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، تعامل وجود دارد. نهادهای آموزشی هر کشور در انتقال ارزش ها، سنت ها و هنجارهای اجتماعی نقش مهمی دارند. نظام تعلیم و تربیت، مدارس و نهادهای آموزشی در هر جامعه منعکس کننده ارزش ها و هنجارهای فرهنگی- اجتماعی آن جامعه محسوب می شود. در این مقاله به فرهنگ و ویژگی های آن، ارزش ها و هنجارهای اجتماعی، ارزش ها و نقش نهاد آموزشی، تحقیقات انجام شده در این زمینه، نتیجه گیری و ارائه پیشنهادها می پردازیم.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کارکردهای نهادهای آموزشی، ارزش های اجتماعی، فرهنگی،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رمضان حسن زاده |
نشانی اینترنتی
http://noavaryedu.oerp.ir/article_78728_2b10790d450af73e2197f982f16bdc56.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1296/article-1296-1438402.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات