این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
هنرهای نمایشی و موسیقی
، جلد ۲۴، شماره ۱، صفحات ۳۷-۴۸
عنوان فارسی
چگونگی اثرگذاری شخصیت مسکات در انیمیشنهایِ تبلیغاتیِ محصولاتِ غذایی
چکیده فارسی مقاله
شخصیتهای مسکات در طی چند دهه اخیر توانستهاند حضور خود را در عرصه تبلیغاتِ تلویزیونیِ محصولاتِ تجاری به معرض نمایش بگذارند. نقش مسکات در شناخت محصولات تجاری، سبب ارتباط آنان با مقوله برندسازی شد. از آنجا که بخش قابل توجهی از محصولات تجاری را، تولیدات خوراکی تشکیل میدهند، این پژوهش برآنست تا اثرگذاری شخصیت مسکات در انیمیشنهایِ تبلیغاتیِ محصولاتِ غذایی با هدف بازنمودِ هویتِ برندِ این محصولات را به عنوان مسئله اصلی خود مورد مداقه قرار دهد. در همین راستا، نویسندگان، با تکیه بر آرای محققینی چون، پیاژه، ولز، اولینز، گارستون، نِدریچ و .... به دنبال تشریح مسائل ذیل میباشند: • تعیین شاخصههای مسکات موثر بر ارتباط بین مصرفکننده و محصولات غذایی. • ارتباط بین مسکات با «اعتماد و باور به محصول تجاری». • مسکات بعنوان رویکردی نوین در تبلیغات (انیمیشنی) جهت ماندگاری محصولات تجاری در اذهان. بر اساس یافتههای مقاله، بواسطه کاراکتر مسکات، اعتماد لازم بین مصرفکننده و محصولات غذایی رقم میخورد. مسکاتها، قادرند بستر مناسبی را جهت اشاعهی محصولات غذایی ایجاد نمایند. همچنین حضور کاراکترهای مسکات در تبلیغات بر شاخصههای روانشناسی مخاطب تاثیر بسزایی میگذارد. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی- تحلیلی و روش جمعآوری اطلاعات کتابخانهای است. همچنین از نمونههای شاخص مسکات برای بازیابی ویژگیهای نامبرده استفاده شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شخصیت مسکات، انیمیشن تجاری، مواد غذایی، برند،
عنوان انگلیسی
A study about the role of Mascots' characters of the advertisement animation films in the food industry branding
چکیده انگلیسی مقاله
Animation is an intrinsically imaginative medium. The human mind goes through a thought process of abstracting meaning from an animated diegetic aesthetic. One of the most important utilities of using animation in advertising is the ability to create environments and characters that could not be accessed or reproduced in real world and by a live action camera crew. These artificial environments can be used to stimulate imagination and desire, to create a fantastical world of possibility, which can then be realized by the purchase of a given product. The affinity between physical world and the model animation in which it is filmed means that it is to a certain extent confined by the physical laws of our world in order to remain recognizable and believable. Of course these laws can are being flouted, model characters can talk and discuss everyday matters like members of the general public, but the relationship between the animated models and the world they inhabit means that when physical law is flouted a sense of the uncanny or the fantastic is achieved. The research at hand is presenting an issue, rotating around the centrality "of the role of Mascots' characters of the advertisement animation films in the food industry branding". Through a passing glance at the history of the formation and stages of the existential bases of Mascot, the eminent and exceptional presence of these characters in the modern days advertisement world, will not be farfetched, in particular in the field of advertising animation in order to introduce the identity and the recognition of the brands of the commercial goods. The key role of Mascots in the deeper recognition and understanding of the identity of the commercial goods, has brought about the connection of these characters with the concept of "branding ", and thanks to the unique, imagination-oriented and attractive characteristics of the medium of animation, they have changed the policy of the advertisement of commercial goods to their own advantage. The collection of the materials for this research has been done through the descriptive-analytic method, which while presenting a description of the nature and a short history of the Mascots of advertising animation films, based on the theories of theoreticians such as Paul Wells and branding strategists such as Wally Olins (2005), Gillian Dyer (2005), Judith Garetson (2004), Ronald Nedrich (2004), Sabrina Neeley (2013), Greg Myers, David Showman(2013), Del vecchio (1997), Roeder(1981), Richard Mizresky (1995) and psychologists such as Piaget, deals with the analysis of the roles of the Mascots of advertising animations in the branding of food industry. Finally, the character of Mascots, in the form of a spokesperson, created a trust and a necessary belief between the consumer and the food products, which ranks among the key principles of the advertising of any commercial product; and has provided an appropriate background for a proper advertising narrative for the food products. This research first focuses on the definition of "advertising and advertising animation" and then addresses the theories and views related to the topic of the research.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد رضا حسنائی |
دانشگاه هنر
نوید مسعودنیا |
دانشگاه هنر
نشانی اینترنتی
https://jfadram.ut.ac.ir/article_70762_daaef6f412245850300c2dc31e08de87.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1304/article-1304-1438427.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات