این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Teaching Language Skills، جلد ۳۵، شماره ۲، صفحات ۱-۳۸

عنوان فارسی آموزش مدبرانه با استفاده از ضبط فیلم در آموزش زبان انگلیسی در ایران
چکیده فارسی مقاله هدف از این پژوهش، بررسی به‌کارگیری ضبط فیلم به عنوان روشی برای آموزش مدبرانه معلمان زبان انگلیسی می‌باشد. برای انجام این مطالعه، هشت مدرس زبان انگلیسی از یک موسسه آموزش زبان انگلیسی در ایران انتخاب شدند و به مدت یک ماه و نیم تحت بررسی قرار گرفتند. داده های مطالعه حاضر از منابع مختلفی شامل ضبط فیلم از جلسات آموزش، برگه‌های خودارزیابی و انجام مصاحبه جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل داده های موجود حاکی از آن است که تفاوت معناداری در ارزیابی معلمان از فرآیند آموزش خود در آغاز و پایان ترم وجود دارد. نتایج همچنین نشان دهنده آن است که محتوای آموزش مدبرانه یا برخی موضوعات بررسی شده توسط معلمان ایرانی شامل الگوهای ارتباطی در کلاس درس، جو عاطفی کلاس، مدیریت کلاس، تصحیح خطا، ظاهر فیزیکی معلمان، روش ها و تکنیک های آموزش، پیشرفت حرفه ای معلمان و تسلط آن ها بر زبان انگلیسی می باشد. مفاهیم و معانی ضمنی مطالعه ی حاضر برای معلمان زبان انگلیسی، تولیدکنندگان مواد درسی و طراحان برنامه‌های آموزشی و تربیت معلم، جالب توجه است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازخورد، تدریس بازخوردی، ضبط فیلم، معلمان زبان انگلیسی،

عنوان انگلیسی Reflective Teaching through Videotaping in an English Teaching Course in Iran
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study was to investigate videotaping as a strategy for EFL teachers’ reflective teaching. To this end, eight participants were selected from a language institute in Iran and were under investigation for over a period of one month and a half. The data were triangulated from different sources: videotaping; self-reflection sheets; and semi-structured interviews. The analysis of in situdata suggested that there is a significant difference between teachers’ self-evaluations of their own teaching process at the beginning and end of the semester. Results also demonstrated that the contents of reflective teaching can be summarized into a framework including eight categories of communication patterns in the classroom, the affective climate of the classroom, classroom management, error correction, teacher’s physical appearance, teaching techniques and strategies, professional development, and teacher’s command of English. The current study may have some enticing implications for EFL teachers, materials developers, teacher trainers and syllabus designers.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سعیده kavoshian |
university of isfahan
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

سعید کتابی |
university of isfahan
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

منصور توکلی |
university of isfahan
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)


نشانی اینترنتی http://jtls.shirazu.ac.ir/article_3746_b5016f08433a0ccd6ce3aeb13a8aa28e.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات