این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Teaching Language Skills، جلد ۳۵، شماره ۲، صفحات ۳۹-۶۸

عنوان فارسی ارتقا توانایی زبان آموزان غیر انگلیسی زبان در نگارش متن های توصیفی از طریق ارائه بازخورد فرازبانی و ارائه آموزش گونه محور
چکیده فارسی مقاله مدرسین نگارش در حوزه آموزش زبان انگلیسی در طی سالیان متمادی و به منظور افزایش مهارت نگارش زبان آموزان از یکی از دو روش آموزش و یا ارائه بازخورد بهره گرفته‌اند. به همین ترتیب، محققین این حوزه نیز تمرکز خود را معطوف یکی از این روش‌ها جهت ارتقا توانایی نوشتار در زبان‌آموزان کرده‌اند. علی‌رغم این مسئله، اینکه کدام روش به ارتقا بهتری منجر می‌گردد برای محققین و مدرسین نامشخص می‌باشد. همچنین در میان گونه‌های نگارش، به نظر می‌رسد نگارش توصیفی از طرف محققین مورد غفلت قرار گرفته باشد. بنابراین، این مطالعه به بررسی و مقایسه تأثیر بازخورد فرازبانی و تأثیر آموزش گونه محور بر توانایی زبان‌آموزان غیرانگلیسی زبان در نگارش متن‌های توصیفی پرداخت. بدین منظور، دو گروه (گروه بازخورد و گروه آموزش هر دو شامل 32 نفر زبان‌آموز) در این مطالعه شرکت کردند. پس از شرکت در پیش آزمون نگارش توصیفی، محققین این مطالعه اقدام به ارائه بازخورد فرازبانی بر روی متون توصیفی گروه اول و نیز ارائه آموزش گونه‌محور مرتبط با نگارش توصیفی کردند. پس از این مرحله، زبان‌آموزان در پس آزمون شرکت کردند که نتایج آن نشان داد که آموزش گونه‌محور تأثیرات بهتری در ارتقا توانایی نگارش توصیفی زبان‌آموزان داشته است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله نگارش توصیفی، بازخورد زبانی، آموزش گونه‌محور،

عنوان انگلیسی Enhancing Iranian EFL Learners’ Descriptive Writing Skill through Genre-based Instruction and Metalinguistic Feedback
چکیده انگلیسی مقاله English language teaching (ELT) writing practitioners have long attempted to improve EFL/ESL learners’ competence in writing with recourse to either instruction or feedback. Likewise, researchers have, to date, mainly focused on either of these treatments to enhance language learners’ composing ability. Which treatment leads to more significant improvements is, however, unclear. Moreover, of the various written genres, the genre of description seems to have been neglected by researchers. Therefore, this study aimed to investigate the impact of metalinguistic feedback and scaffolded genre-based instruction through consciousness-raising tasks on EFL learners’ ability to write descriptive essays. To this aim, two groups, feedback group (n = 32) and instruction group (n = 32), participated in the present study. After pretesting the participants’ ability to compose descriptive essays, the researchers provided them with either written metalinguistic explanations on their compositions or genre-based instruction. The participants then took a posttest, the results of which revealed that the instruction group had made more significant improvements.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد خطیب |
department of english language and literature, allameh tabataba amp;amp;rsquo;i university, tehran, iran

مصطفی میرزایی |
allameh tabataba amp;amp; 039;i university


نشانی اینترنتی http://jtls.shirazu.ac.ir/article_3781_c863ff3d37e1432651c768656a9d8bff.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات