این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
Journal of Teaching Language Skills
، جلد ۳۵، شماره ۱، صفحات ۱-۳۰
عنوان فارسی
تاثیر تعامل دوسویه همسطح و غیرهمسطح بر یادگیری کنشهای گفتاری درخواست و عذرخواهی
چکیده فارسی مقاله
مطالعه کنونی با تکیه بر نظریه اجتماعی فرهنگی ویگوتسکی، تاثیر تعامل دوسویه هم سطح و غیرهمسطح در دانشجویان ایرانی را بر درک و تولید کنشهای گفتاری درخواست و عذرخواهی بررسی کرده است. مشارکتکنندگان شامل 25 زبانآموز بودند که به صورت تصادفی در گروههای کنترل و آزمایش (تعامل) قرار گرفتند. مشارکتکنندکان گروه آزمایش براساس نمراتشان در پیشآزمون که شامل آزمون شنیداری منظورشناسی و آزمون شفاهی تکمیل کلام بود در گروههای همسطح و غیرهمسطح قرار گرفتند. هر دو گروه آزمایش و کنترل تحت آموزش فرامنظورشناسی (metapragmatic) در مورد کنشهای گفتاری مورد مطالعه قرار گرفتند، اما گروه آزمایش به مدت 9 جلسه درگیر فعالیتهای تعاملی حل مساله نیز شدند. پس از آن پس آزمون برگزار گردید که نتایج آن حاکی از عملکرد بهتر گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل بود. علاوه بر این گروه غیرهمسطح در هر دو شاخص درک و تولید کنشهای گفتاری عملکرد بهتری را نسبت به گروه همسطح ارایه داد. نتایج به دست آمده پیامدهای آموزشی برای معلمان در زمینه نحوه گروهبندی زبانآموزان در فعالیتهای مشارکتی دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Effect of Mixed and Matched Level Dyadic Interaction on Iranian EFL Learners’ Comprehension and Production of Requests and Apologies
چکیده انگلیسی مقاله
Drawing upon sociocultural theory of Vygotsky, the current study aims to investigate the effect of dyadic interaction in mixed and matched level proficiency pairings on comprehension and production of request and apology speech acts. The participants were 125 EFL learners who were randomly assigned to control and experimental (interaction) groups. Based on their scores in the pretest including a pragmatic listening test and an Oral Discourse Completion Test (ODCT), those in the experimental groups were assigned to the mixed (H-L) and matched level (H-H and L-L) dyads. Both the control and experimental groups received metapragmatic instruction on speech acts; however, the experimental groups were engaged in collaborative problem-solving tasks on speech acts for nine sessions. Following the treatment, the posttest was administered, the results of which revealed the outperformance of the interaction groups compared with the control group. Moreover, mixed level dyads were found to outperform their matched level counterparts in both measures of comprehension and production of speech acts. The findings have pedagogical implications for L2 teachers and practitioners on how to best pair learners in collaborative activities.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهرا فاخر |
pyame noor university
فریدون وهدانی |
payame noor university of guilan
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
منوچهر جعفری گهر |
payame noor university of tehran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
حسن سلیمانی |
payame noor university of tehran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
نشانی اینترنتی
http://jtls.shirazu.ac.ir/article_3728_2fc8353d89f08698f96e624e71241d6a.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات