این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Teaching Language Skills، جلد ۳۵، شماره ۱، صفحات ۵۷-۸۴

عنوان فارسی تاثیر پیچیدگی در کنار کار ساده بر تولید نوشتاری یادگیرندگان زبان خارجی ایرانیان: پیچیدگی واژگانی
چکیده فارسی مقاله بر اساس فرضیه شناختی رابینسون، این مطالعه - اثرات پیچیدگی کاربرد پیچیدگی واژگانی استدلال فراگیران ایرانی زبان انگلیسی پرداخته است. برای این منظور با اجرای آزمون پیچیدگی کار ذهنی و فکری همراه با بعد ساده بودن کار و تأثیر آن از لحاظ تسلط بر پیچیدگی واژگانی در مهارت نوشتاری زبان انگلیسی مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس نتایج حاصل از آزمون نوشتاری که از متن تافل انتخاب گردیده بود، 48 زبان‌آموز به‌عنوان شرکت‌کننده در تحقیق انتخاب شدند. سپس به دو گروه یعنی گروه اول به تعداد 24 نفر که به آن‌ها کار واحد ساده بدون پیچیدگی ذهنی ارائه شد و گروه دوم به تعداد 24 نفر که به آن‌ها کار با پیچیدگی ذهنی بیشتر ارائه شد. به شرکت‌کنندگان گروه کار ساده 8واحد تصویر داستان با قالب و فریم مرتب‌شده ارائه و به گروه کار پیچیده نیز همچون گروه ساده- 8 تصویر داستان اما نامرتب داده شد. ابتدا از گروه دوم خواسته شد قالبها را مرتب و بعد در خصوص وقایع اتفاق افتاده در تصویر به‌صورت واژگانی توضیح دهند. خروجی هر دو گروه بر اساس اندازه‌گیری تسلط کدگذاری گردید. نتایج حاصله حاکی از آن بود که فرضیه صفر به خاطر تأثیر مثبتی که بعد کار واحد ساده بر پیچیدگی واژگان داشت، رد شد. به عبارتی می‌توان گفت وقتی شرکت‌کنندگان درگیر مرتب کردن تصاویر از لحاظ محتوی در بعد کار پیچیده بودند زبان‌آموزان مجبور شدند به‌ منظور پیدا کردن ترتیب منطقی بین تصاویر از سیستم پردازش عمیق‌تر معنایی استفاده نمایند که منتهی به فعال شدن سیستم مبتنی بر معنا- محور شد. یافته‌ها نشان داد پیش‌بینی مدل رابینسون در جامعه ایرانی بیشتر مورد تانید است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Impact of Task Complexity along Single Task Dimension on EFL Iranian Learners' Written Production: Lexical complexity
چکیده انگلیسی مقاله Based on Robinson’s Cognition Hypothesis, this study explored the effects of task complexity on the lexical complexity of Iranian EFL students’ argumentative writing.This study was designed to explore the manipulation of cognitive task complexity along +/-single task dimension (a resource dispersing dimension in Robinson’s triadic framework) on Iranian EFL learners’ production in term of lexical complexity. To this end, based on the results of the writing test of TOFEL (2004), 48 learners were selected and assigned to two groups, simple task group (STG, n = 24) and complex task group (CTG, n= 24) randomly. The participants in the STG were given an eight-frame picture which had been arranged in the correct sequence before its administration (+single task). These participants were required to order the frames in the right sequence first, before starting writing (- single task). Their output was encoded based on the measures of lexical complexity. The null hypothesis was nullified since the results indicated positive significant impact of +/-single dimension on lexical complexity. Regarding the results of the present study, it can be stated that when the participants were engaged putting the pictures in their correct order in the complex task, they carried out deeper semantic processing in order to find the reasonable order, which might lead to the better activation of their exemplar-based system and made them browse it more deeply. It was found that, at least in the Iranian context, Robinson’s (2005) predictions were more convincing.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سیروس ایزدپناه |
english language department, islamic azad university, zanjan branch, zanjan, iran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)

اسماعیل shajeri |
english language department, islamic azad university, zanjan branch, zanjan, iran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)


نشانی اینترنتی http://jtls.shirazu.ac.ir/article_3685_f9acaeb13af54b2e43e52e17c85b0b70.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات