این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Teaching Language Skills، جلد ۳۴، شماره ۴، صفحات ۱۱۵-۱۴۰

عنوان فارسی بررسی تاثیر ارتباط همزمان رایانه‌ای بر همکاری زبان‌آموزان ایرانی: تحلیل کمی
چکیده فارسی مقاله در دو دهه‌ی اخیر، رایانه ها به طور بی‌سابقه‌ای وارد زندگی افراد شده‌اند چنانکه هر شخصی زندگی را بدون آنها نسبتا غیرممکن می‌پندارد. در سالهای اخیر، محققان و آموزگاران در تلاش برای یافتن راههایی برای استفاده از رایانه و اینترنت در جهت بالابردن کیفیت آموزش بوده اند. از این رو، مطالعه‌ی آزمایشی حاضر تلاشی برای بررسی تاثیر ارتباط همزمان رایانه‌ای بر همکاری زبان‌آموزان ایرانی می‌باشد. با این هدف، تعداد 26 زبان‌آموز دختر در سطح بالای متوسط به طور تصادفی از یک موسسه‌ی آموزش زبان انتخاب و به یک گروه کنترل (کلاس حضوری) و دو گروه آزمایشی (چت آی آر سی و محیط دو بعدی) تقسیم شدند. سپس به آنها به مدت ده جلسه نگارش آموزش داده شد. دو گروه آزمایشی از طریق اینترنت توسط دو نوع متفاوت از برنامه‌های ارتباط همزمان رایانه‌ای آموزش دیدند در حالیکه آموزش گروه کنترل در یک کلاس حضوری انجام شد. داده‌های کمی مربوط به همکاری زبان‌آموزان توسط یک پرسشنامه سه قسمتی لیکرت بر اساس مطالعه‌ی هایثورنویت (2000) پس از انجام آزمون‌های روایی و پایایی برای محیط هدف جمع‌آوری شد. نتایج آزمون تحلیل واریانس یکطرفه هیچ تاثیر آماری قابل ملاحظه‌ای میان گروههای آزمایشی و کنترل از لحاظ یادگیری از طریق همکاری، تعامل در کلاس و احساس زبان‌آموزان نشان ندادند. نتایج نشان می‌دهند که محیط آموزش نمی‌تواند در مورد میزان همکاری، تعامل و احساس زبان‌آموزان عامل تعیین‌کننده‌ای باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی IMPACT OF SYNCHRONOUS COMPUTER-MEDIATED COMMUNICATION ON EFL LEARNERS’ COLLABORATION: A QUANTITATIVE ANALYSIS
چکیده انگلیسی مقاله For the last two decades, computers have entered people’s lives in an unprecedented manner in a way that almost everybody considers life without them rather impossible. In recent years, researchers and educators have been trying to discover how computers and the Internet technology can maximize the quality of language instruction. As such, the present experimental study sought to investigate the impact of Synchronous Computer-Mediated Communication (SCMC) on Iranian EFL learners’ collaboration. To this end, 26 upper-intermediate female students were randomly chosen from a language institute and then they were randomly assigned to one control (Face-to-Face) and two experimental groups (Internet Relay Chat and 2 Dimensional modes). Then, they were taught how to write for ten sessions. The two experimental groups were instructed over the net with two different SCMC modes while the control group was given instruction in a conventional classroom context. Quantitative data regarding the students’ collaboration were collected via Haythornthwaite’s (2000) three-part Likert-scale questionnaire after being tested for its reliability and validity for the present context. The results of one-way ANOVA showed no statistically significant differences between the experimental and control groups in terms of collaborative learning, class interaction, and students’ impression. The results also suggested that mode of instruction might not be a determining factor as far as the amount of students’ collaboration, interaction and impressions are concerned.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله آزاده مظفریان پور | mozafarian pour
university of guilan
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه گیلان (Guilan university)

عبدالرضا تحریری |
university of guilan
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه گیلان (Guilan university)


نشانی اینترنتی http://jtls.shirazu.ac.ir/article_3616_2dae35d47d04a7f831dfca034e22474a.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات